Gegevens Transmiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBSboy

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
oke ik heb een vraag , misschien is het een stomme vraag maar toch stel ik hem want ik weet het namelijk niet.

stel voor:

ik heb een site en daar heb ik javascript varibles staan.
die worden in de pagina verschillende keren aangepast.
daar in de pagina staat een functie die een nieuwe pagina.
ik wil dan de waarden van de varibles van de ene pagina naar de pagina omzetten en andersom.

werkt dit op de zelfe manier als dat je met frames werk met TARGET of werkt dit anders?
en hoe werkt dit dan.
inprincipe klinkt het als doorsturen van gegevens van de ene naar de andere pagina en andersom

Om via javascript gegevens realtime heen en weer te sturen zul je een referentie naar het andere window object nodig hebben. Dat kan alleen als je de pagina opent via een popup.

Als je dat niet doet dan kun je de parameters doorgeven in de URL, maar dat is niet realtime.

is best

via pop-up is nog beter.
heb je ook een scriptje mischien met uitleg

Het principe is redelijk simpel. Je begint hiermee:
Code:
var newWindow = window.open("tweedescherm.html");
newWindow.opener = window;

Nu heb je een reference naar het window object van het geopende scherm in newWindow, en in newWindow heb je een referentie naar de eerste pagina in window.open

Code:
var newWindow = window.open("tweedescherm.html");
newWindow.opener = window;
newWindow.variable1 = "aap";
newWindow.variable2 = "noot";
newWindow.variable3 = "mies";

en in het tweede scherm kun je die variables opvragen al volgt:
Code:
alert(window.variable1);
alert(window.variable2);
alert(window.variable3);

Wil je gegevens terug sturen naar het eerste scherm, dan kan het als volgt:
Code:
window.opener.gegevens1 = "wim";
window.opener.gegevens2 = "zus";
window.opener.gegevens3 = "jet";

In het eerste scherm kun je die dus weer opvragen met window.gegevens1 etc.

door het zelfde venster

en hoe doe je dit door het in het zelfde scherm te openen

In het zelfde scherm te openen? Bedoel je dat je een nieuwe pagina opent in het huidige scherm (of tabblad) en wil je daar gegevens aan doorsturen?

Dat kan door de gegevens in de url te verwerken. Je zou bevoorbeeld deze pagina kunnen openen: "pagina.html#var1=val1#var2=val2#var3=val3". Dan kun je met behulp van wat string manipulatie de waardes weer uit window.location.hash halen :)

voorbeeld

kan je een voorbeeld geven hoe ik ze in de url stop en hoew ik ze er uit haal, ik wil namelijk op die nieuwe pagina de varibles weer aanpassen en door sturen,. dus het meot vanuit een script gebeuren

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan