• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens tussen twee excelbestanden kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

QTVCJ

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hallo,

Ik zit met volgend probleem. Misschien voor velen onder jullie een voor de hand liggende zaak, voor mij in ieder geval niet...

Ik heb een klantenbestand met verschillende kolommen (naam, adres, telefoonnummer, klantennummer,...

In een tweede bestand (wachtlijst) staan veel dezelfde gegevens + een aantal andere. Bedoeling zou zijn dat wanneer er iets nieuws bij de wachtlijst komt, dat ik gewoon klantennummer moet ingeven en de rest van identieke gegevens zoals naam, adres,... automatisch ingevuld worden...

kan iemand helpen...?

Alvast merci!

Hallo,

Ik zit met volgend probleem. Misschien voor velen onder jullie een voor de hand liggende zaak, voor mij in ieder geval niet...

kan iemand helpen...?

Alvast merci!

QTVCJ , welkom op het forum
Om een beter inzicht te krijgen is het voor de helpers makkelijker om met een voorbeeld bestandje van de TS te werken ;)
je kan een dummy bestandje uploaden met wat verwijzingen wat waar moet komen ( handmatig ingevuld ) nu is het voor ons simuleren wat waar moet komen staat het in kolom A of kolom B enz..

Laatst bewerkt:
in bijlage een voorbeeldje...

eerste tabblad is een voorbeeld (fictief) van klantenbestand)
tweede tabblad is de wachtlijst. Bedioeling zou moeten zijn dat als ik in de wachtlijst het klantnummer ingeef dat kolommen als naam, adres, gemeente en telefoonnummer automatisch ingevuld worden op basis van dat klantenbestandje...

Bijlagen

in bijlage een voorbeeldje...

eerste tabblad is een voorbeeld (fictief) van klantenbestand)
tweede tabblad is de wachtlijst. Bedioeling zou moeten zijn dat als ik in de wachtlijst het klantnummer ingeef dat kolommen als naam, adres, gemeente en telefoonnummer automatisch ingevuld worden op basis van dat klantenbestandje...

Daar zal wat programmeer werk inkruipen je opmaak laat niet toe om met vert.zoeken te werken , je zou het klantnummer in kolom A ( op de beide tabbladen )moeten zetten dan kan je met een vert.zoeken formule verder .

Daar zal wat programmeer werk inkruipen je opmaak laat niet toe om met vert.zoeken te werken , je zou het klantnummer in kolom A ( op de beide tabbladen )moeten zetten dan kan je met een vert.zoeken formule verder .

De klantnummerkolom(men) mag/mogen gerust verplaatst worden als dit het makkelijker maakt.

Was er al mee bezig:D Ik heb enkel de eerste regel gedaan. Het bereik (Klanten) moet ook nog verder naar wens uitgebreid worden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik probeer het nu eens zelf op 't echte bestand

waarvoor staat de 5;0 in de formule...?
Kan ik die formule gewoon naar beneden kopiëren zoals andere formules?
En laatste vraag. In feite gaat het om twee aparte bestanden, niet over twee tabbladen. Lukt het dan ook?

Alvast merci!

Was er al mee bezig:D Ik heb enkel de eerste regel gedaan. Het bereik (Klanten) moet ook nog verder naar wens uitgebreid worden

Rudi ;) je hebt een korte validatie gepakt (A1:E5) voor de TS je moet de gegevens op je tabblad klantenbestand valideren Ctrl F3 .
Die 5 staat voor de 5de kolom op tabblad " klantenbestand " de 0 is de benadering je kan ook ONWAAR intypen .

Het lukt ook over 2 bestanden maar dan moeten beide wel geopend zijn

Je hoeft het schema niet om te gooien.
Als je gebruik maakt van Verschuiving ipv het inflexibele Vert.Zoeken kan je hetzelfde resultaat krijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Je hoeft het schema niet om te gooien.
Als je gebruik maakt van Verschuiving ipv het inflexibele Vert.Zoeken kan je hetzelfde resultaat krijgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio :thumb: dit is de ervaring die voor zich spreekt ;) ik heb een tweede rij gemaakt , ik wilde de formule voor die rij bekijken :) misshien heeft de TS er ook iets aan

Bijlagen

Rudi ;) je hebt een korte validatie gepakt (A1:E5) voor de TS je moet de gegevens op je tabblad klantenbestand valideren Ctrl F3 .
Die 5 staat voor de 5de kolom op tabblad " klantenbestand " de 0 is de benadering je kan ook ONWAAR intypen .

en waarvoor staat "Klanten" in de formule...

Ik heb namelijk geprobeerd dit toe te passen op m'n bestaand bestand en het werkt niet... Ik krijg melding #NAAM?

en waarvoor staat "Klanten" in de formule...

Ik heb namelijk geprobeerd dit toe te passen op m'n bestaand bestand en het werkt niet... Ik krijg melding #NAAM?

Klanten is het cellenbereik dat de naam Klanten heeft gekregen.
Je kunt een of meerdere cellen selecteren en deze geselecteerde cellen een naam (in dit geval Klanten) geven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

maar als ik het goed begrijp is de iets ingewikkelder formule van VERSCHUIVEN wel "flexibeler"...

Alvast merci!

maar als ik het goed begrijp is de iets ingewikkelder formule van VERSCHUIVEN wel "flexibeler"...

Alvast merci!

Inderdaad.
Bij Vert.Zoeken moet je in het meest linkse kolom zoeken en vervolgens naar rechts kijken.
Met Verschuiving kan je ook waardes vinden die links van de zoekkolom staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Eventueel kan het ook met de formule index/vergelijken.
Voor de klantnaam zou het dan dit worden
Code:
=ALS(E3="";"";INDEX(klantenbestand!$[COLOR="Red"]C[/COLOR]$3:$[COLOR="red"]C[/COLOR]$5;VERGELIJKEN(E3;klantenbestand!$B$3:$B$5;0)))
waarbij de rode C's de kolom zijn waar de formule zijn info krijgt

Succes,
Martin

Keuze in overvloed , verwarring des te groter . Een raad voor de TS gebruik de formule die begrijpt ;)

Inderdaad.
Bij Vert.Zoeken moet je in het meest linkse kolom zoeken en vervolgens naar rechts kijken.
Met Verschuiving kan je ook waardes vinden die links van de zoekkolom staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

=ALS(H11="";"";VERSCHUIVING(klantenlijst!E2;VERGELIJKEN(wachtlijst!H11;klantenlijst!A3:A500;0);0;1;1))

ik heb bovenstaande formule ingegeven... Maar van A3:A500 maakt hij in de cel eronder A4:A501 van... Met als resultaat dat ik soms #N/B als melding krijg. ik vermoed omdat het klantennummer dan niet meer in het bereik ligt... Maar als ik ze vastzet met $A$3:$A$500 zijn de resultaten verkeerd...

Laatst bewerkt:
De begincel in de Verschuiving moet ook vaststaan.

Code:
=ALS(H11="";"";VERSCHUIVING(klantenlijst!E[COLOR="Red"][B]$[/B][/COLOR]2;VERGELIJKEN(wachtlijst!H11;klantenlijst!A$3:A$500;0);0;1;1 ))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan