• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens twee tabbladen aan elkaar matchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomas19903

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Berichten
4
Beste lezer,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn excel probleem.

Ik heb een tabblad met informatie over de frequency, nation, circulation, online active en general/business van 323 newspapers. Daarnaast heb ik een tabblad met in totaal 2519 artikelen over die 323 newspapers. Alle newspaper names zijn als het goed is aan elkaar gelijk. Ik wil nu graag op een snelle manier de informatie, frequency, nation etc, van die 323 newspapers achter alle 2519 artikelen hebben. Weet iemand hoe ik dit snel kan doen? Anders moet ik het allemaal handmatig gaan doen.

Bekijk bijlage Excel_help_mij.xlsx
Zie bijlage voor mijn bestand

Alvast bedankt
 
Je zou eens kunnen beginnen met deze formule in C2 op tabblad "final data" (en dan doortrekken naar rechts en vervolgens naar onder)
Code:
=VERT.ZOEKEN($B2;newspapers!$A:$F;KOLOM()-1;ONWAAR)

Er verschijnt soms #N/B, in dat geval is de krant niet terug te vinden in de lijst. Of er verschijnt een 0 als de cel in de lijst leeg is. Wat wil je hiermee doen?
 
Helemaal top! Heel erg bedankt voor je hulp.

Ik ga handmatig de n/b langs om te kijken hoe dit komt net zoals voor de 0, het zijn er niet veel dus dat is goed te overzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan