gegevens uit 1 tabel naar subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

yentldj

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
hey

ik zou graag de omkaderde waarden in een subformulier zetten

de groene horen bij record hacdil
de rode horen bij nacl

ik krijg nu immers alle records in het subformulier

is hier een mogelijkheid voor?
formulier.jpgtabel.jpg

alvast bedankt

Als ik je plaatjes zo eens bekijk, heb je nog een hele hoop werk te doen voordat je überhaupt aan formulieren zou moeten denken! Om te beginnen: ik vermoed dat je tabellen totaal niet genormaliseerd zijn, gezien de vele kopieën + volgnummer van de tabellen. Dat moet je echt aanpassen, want dit gaat nooit goed werken.als je tabellenstructuur in orde is, kun je weer naar je probleem lijken. Al vermoed ik dat je dat gelijk met het normaliseren ook al hebt opgelost :).

Laatst bewerkt:
Er staat een Access cursus op deze site: http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=search (zoek op Access).

Ik raad je aan om eens te beginnen met de eerste 8 hoofdstukken of zo want het is duidelijk dat je er nog niet zo veel van snapt.
Blijf niet doormodderen zoals je nu doet. Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan maar ik kwam er niet veel verder mee. Access is relatief gezien een stuk moeilijker te leren dan bijv. Excel of Word. Ik begreep pas hoe het werkte toen ik een boek voor beginners had aangeschaft. En dat ben ik nu nog steeds trouwens :p

Laatst bewerkt:
Sowieso kunnen we met plaatjes niet zo heel veel; je krijgt betere antwoorden als je een db (met uiteraard dummy records) meepost. Dan zien we namelijk pas écht hoe de db is opgebouwd en werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan