Gegevens uit 2 tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mysql staat een join nooit tussen haken. Post anders de foutmelding die je krijgt.

Laatst bewerkt:
$res moet de mysql data bevatten maar het lijkt erop dat $res ongeldig is. Kun je aangeven hoe je $res hebt aangemaakt? Overigens denk ik dat je, in dit geval, beter twee losse queries kunt gebruiken omdat je anders erg veel duplicaten in de resultaten krijgt.

Nee zo:

PHP:
$res = mysql_query($sql);
$res2 = mysql_query($sql2);

En geen aanhalingstekens eromheen zetten :P (weet niet of dat uit de code kwam of het voorbeeld, maar het gaat niet werken)

Zet dit eens op regel twee:
PHP:
if (!$res) {
    die("Fout: " . mysql_error());
}
Om twee queries uit te voeren zul je een tweede resultaat met een andere naam moeten opvragen. Bijvoorbeeld:
PHP:
<?php
	$query = "SELECT * FROM kermisoverzicht WHERE plaats LIKE '%".preg_replace("/[^a-zA-Z0-9\s]/", "", $_POST['zoekterm'])."%'";
	$result = mysql_query($query);
	if (mysql_num_rows($result)>0) {
		while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
			$kermis_id = $row['kermis_id'];
			$plaats = $row['plaats'];
			//etc
			echo $plaats."<br />";

//attractielijst
			$a_query = "select * from attractielijst where kermis_id=".$kermis_id;
			$a_result = mysql_query($a_query);
			while ($a_row = mysql_fetch_assoc($a_result)) {
				$a_naam = $row['attractienaam'];
				//etc
				echo $a_naam."<br />";
			}
		}
	} else {
		echo "niets gevonden";
	}
?>
edit: te laat QQ

Laatst bewerkt:
Klopt, bij een join moeten de gelinkte kolommen kunnen koppelen. Als dat niet kan wordt er niets weergegeven. Twee queries gebruiken dus.

Top, dan moet ik er zo uitkomen. Ik hou de vraag nog even op onopgelost want wie weet borrelt er straks nog een vraagje omhoog. Mocht het gelukt zijn laat ik dat weten.

greetz

Je hebt de verschillende queries op de verkeerde plaats staan en query 1 ($2_sql) klopt niet. Je moet eerst de query met de zoekterm uitvoeren en alleen als dat resultaat geeft - en daarmee een kermis_id - moet je de tweede query uitvoeren. Als je mijn eerdere bericht nog eens doorleest zou die constructie duidelijk moeten zijn.

Je hebt de verschillende queries op de verkeerde plaats staan en query 1 ($2_sql) klopt niet. Je moet eerst de query met de zoekterm uitvoeren en alleen als dat resultaat geeft - en daarmee een kermis_id - moet je de tweede query uitvoeren. Als je mijn eerdere bericht nog eens doorleest zou die constructie duidelijk moeten zijn.

Je hebt gelijk, hier zat de fout ook. Inmiddels heb ik het prima werkend voor elkaar allemaal! dank voor de snelle en vooral goede hulp! ga zo door. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan