Beste helpers,
Ik gebruik Excel 2007 (taal = engels)
Mijn vraag is als volgt. Ik heb een bestand met daarin 50 regels. Iedere regel bevat in kolom A een personeelsnummer (uniek) en in kolom B een hoeveelheid. Sommige personeelsnummers hebben 0 als hoeveelheid, de meeste echter niet. Wat ik wil; ik wil in een nieuw bestand een lijst hebben met namen waar een waarde achter (dus > 0) staat. Ik wil niet de namen terugkrijgen die geen waarde hebben, slechts een lijst met personeelsnummers die wel een naam hebben. Ik begrijp dat dit makkelijk te doen is met copy paste, echter ik wil het ook in een meer complexe situatie kunnen toepassen met koppelingen tussen bestanden. Het liefst gebruik ik er dus een functie (formule) voor
Ik heb op dit forum gespeurd, echter met weinig succes. Met vlookup krijgt ik niet het gewenste resultaat. Weten jullie welke functie ik hiervoor moet gebruiken? Of weten jullie welk bestaande topic ik hier voor kan raadplegen?
Vriendelijke groet en alvast bedankt,
Laurens
Ik gebruik Excel 2007 (taal = engels)
Mijn vraag is als volgt. Ik heb een bestand met daarin 50 regels. Iedere regel bevat in kolom A een personeelsnummer (uniek) en in kolom B een hoeveelheid. Sommige personeelsnummers hebben 0 als hoeveelheid, de meeste echter niet. Wat ik wil; ik wil in een nieuw bestand een lijst hebben met namen waar een waarde achter (dus > 0) staat. Ik wil niet de namen terugkrijgen die geen waarde hebben, slechts een lijst met personeelsnummers die wel een naam hebben. Ik begrijp dat dit makkelijk te doen is met copy paste, echter ik wil het ook in een meer complexe situatie kunnen toepassen met koppelingen tussen bestanden. Het liefst gebruik ik er dus een functie (formule) voor
Ik heb op dit forum gespeurd, echter met weinig succes. Met vlookup krijgt ik niet het gewenste resultaat. Weten jullie welke functie ik hiervoor moet gebruiken? Of weten jullie welk bestaande topic ik hier voor kan raadplegen?
Vriendelijke groet en alvast bedankt,
Laurens