• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit ander bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Beste helpers,

Ik gebruik Excel 2007 (taal = engels)

Mijn vraag is als volgt. Ik heb een bestand met daarin 50 regels. Iedere regel bevat in kolom A een personeelsnummer (uniek) en in kolom B een hoeveelheid. Sommige personeelsnummers hebben 0 als hoeveelheid, de meeste echter niet. Wat ik wil; ik wil in een nieuw bestand een lijst hebben met namen waar een waarde achter (dus > 0) staat. Ik wil niet de namen terugkrijgen die geen waarde hebben, slechts een lijst met personeelsnummers die wel een naam hebben. Ik begrijp dat dit makkelijk te doen is met copy paste, echter ik wil het ook in een meer complexe situatie kunnen toepassen met koppelingen tussen bestanden. Het liefst gebruik ik er dus een functie (formule) voor

Ik heb op dit forum gespeurd, echter met weinig succes. Met vlookup krijgt ik niet het gewenste resultaat. Weten jullie welke functie ik hiervoor moet gebruiken? Of weten jullie welk bestaande topic ik hier voor kan raadplegen?

Vriendelijke groet en alvast bedankt,

Laurens

Hoi Laurens,

Probeer de volgende formule eens:

Code:
=ALS([Map1]Blad1!B2 > 0;[Map1]Blad1!A2;"Ongeldig")

Map1 staat dan voor je bestandsnaam waar je brongegevens staan.

Succes :thumb:

Greetz Kevin

Je kan het ook proberen via een Database query: ga naar <Data>, <Externe gegevens importen>, <Nieuwe Databasequery> en volg dan de stappen van de wizard. Je kunt bijvoorbeeld een Access bron gebruiken, maar ook een Excel gegevensbestand. In één van de stappen kun je een filtering vastleggen, en klaar ben je...
Met zo'n databasequery heb je ook altijd een up-to-date bestand, omdat je kunt verversen bij openen.

Michel

Draaitabel

Laurens,

volgens mij kun je dit ook met een draaitabel oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan