• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit ander bestand weergeven volgens celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo beste helpers

Bestand gegevens is een bestaande file waaruit ik een eenvoudige weergave zou willen trekken.

Bestend viewer zou moeten lezen/weergeven uit bestand gegevens

Eerst zou ik in B2van viewer een dropdownlijst met namen willen hebben die moet komen uit de tab namen in bestand gegevens.

Na selectie van de naam zouden gegevens moeten worden opgehaald A10 tot Z400 zoals ze op de tab van de gekozen persoon staan ingevuld in bestand gegevens. hopelijk kan iemand helpen of me op de juiste weg zetten.

Bijlagen

Ja hoor. Kan je ook zien aan het aantal keer dat het bestand en de vraag bekeken is. Waarom met 2 bestanden werken? Zet de viewer gewoon in het bestand 'Gegevens' welke je dan ook weer beter kan opbouwen door niet alles in losse tabjes te zetten. In het bestand gegevens staat nagenoeg niets en dan wordt het speculeren wat het allemaal moet worden.

hallo

Dag VenA

De bestanden die ik meegaf zijn idd bijna leeg om te tonen wat ik wil doen. Het huidige bestand is een bestand waarin we onze uren bij houden. ook paar jaar terug hier veel hulp voor gekregen ik denk zelfs ook van jou toen.
Elke persoon heeft zen tabje, EN een login op zen eigen tab. ik wou nu voor het uilezen van deze een "eenvoudige" viewer maken waarbij we de naam vd persoon selecteren en ik alle nodige info kan oproepen zonder tussen de tabs te gaan toggelen.

Ik heb nu ='[VERLOFREGELING_dit jaar.xlsm]JAN'!A10

Wanneer ik de naam (die uiteraard fictif is) JAN aanpas naar POL en alles doorsleep werkt dit wel maar ik dit nu laten gebeuren door in 1cel met de drondown de naam te gaan kiezen. kan dat niet van een bestand naar t ander?

Ik heb nu ='[VERLOFREGELING_dit jaar.xlsm]JAN'!A10

En daarom krijg je geen reacties. Voorbeeldbestanden moeten representatief zijn. Zowel qua naamgeving als qua inhoud.

Waarom je de 'viewer' niet in hetzelfde bestand zet zie ik nog steeds niet. Het vastleggen van waarschijnlijk eenduidige data in verschillende tabjes is nooit een goed idee. Op zich is jouw vraag met een paar regels VBA waarschijnlijk wel op te lossen maar dan zal je toch echt meer moeten laten zien over hoe het geheel in elkaar steekt of zelf het eea van VBA weten zodat je het zelf aan kan passen. (maar dan had je de vraag hier waarschijnlijk niet gesteld)

Nieuw voorbeeld

Hallo
Op aanraden van VenA hierbij nieuw VB.

Verlofregeling dit jaar is een opgekuist bestandje met fictieve namen
ViewerHM is de viewerdie leest uit dit bestand
in verlofregeling dit jaar zijn er 3 logins

Naam admin WW admin
Naam JOS WW JOS
Naam JAN WW JAN

Ik wil een vereenvoudigde weergave gaan maken van voornamelijk de kolommen P tot Y. Ik heb nu alle kolommen nog mee genomen, wat ik niet nodig heb kan ik dan wel verbergen.

De Bedoeling zou zijn in de viewer GEEN LOGIN te moeten gebruiken ook geen WW. In V2 zou dan een lijst met de namen moeten komen (jan jos...) die dan daaronder de gegevens uit de corresponderende tab ophaalt en weergeeft.

Bijlagen

Heb hier eens een en ander overlegd en kan voor mijn part idd zoals je voorsteld in het hoofdbestand een extra tab worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan