• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit andere documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Berichten
441
Hallo, we hebben een excel programma waar we mee uit een ander programma personeelsgegevens halen. Vervolgens maken we in excel de planning per afdeling. De vraag, is het mogelijk gegevens uit een ander document te halen ook als die gegevens mogelijk iedere week op een andere plaats/positie staan( wel zelfde tabbald). Je zou dus eigelijk op naam moeten kunnen selcteren.
Groet Bascas:rolleyes:
 
Je zult moeten achterhalen hoe excel deze informatie moet zoeken in het blad. Adhv een vaste kolomkop naam of begint een bereik altijd na een bepaalde tekst. Met andere woorden: wat zijn de overeenkomsten in de verschillende bladen.

MVG Wim
 
De namen staan altijd in een vaste kolom, maar kunnen per regel verschillen. Kan je excel laten zoeken op naam?
 
bedoel je met naam een medewerker?
Een voorbeeldbestand en een uitgebreidener omschrijving zou helpen.


gr wim
 
Wim, je hebt vijf documenten. Afd 1,2,3,4,5. In kolom A op tabblad X staan alle medewerkers van die afd op alfabet. Dat is in alle documenten zo. Vervolgens wil ik uit die 5 documenten een groep medewerkers in een nieuw document zetten (doc 6). Zij zijn namelijk Bedrijfs Hulp Verleners. Het kan zijn als er medewerkers op een afd weg gaan dat daardoor hun positie (rij) verandert in kolom A. Vandaar dat excel eigelijk op achternaam moet zoeken. Door dit nieuwe document kan ik meten wat de dichtheid van de BHV'ers is tijdens de bedrijfstijd.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, want ik zou niet weten hoe ik 6 documenten moet uploaden met voorbeelden.

Groet Bascas:thumb:
 
Zomaar een opmerking. Ik weet niet of je het al ingericht heb, maar met Access is dit heel simpel. Via een query zijn de mogelijkheden voor dit soort zaken eindeloos. Overigens kan je evt. de Excel bestanden ook koppelen aan Access.
 
Acces is helaas geen optie. Op het systeem waar we op werken is alleen excel aanwezig, en dat blijft ook zo.
 
Wim, je hebt vijf documenten. Afd 1,2,3,4,5. In kolom A op tabblad X staan alle medewerkers van die afd op alfabet. Dat is in alle documenten zo. Vervolgens wil ik uit die 5 documenten een groep medewerkers in een nieuw document zetten (doc 6). Zij zijn namelijk Bedrijfs Hulp Verleners. Het kan zijn als er medewerkers op een afd weg gaan dat daardoor hun positie (rij) verandert in kolom A. Vandaar dat excel eigelijk op achternaam moet zoeken. Door dit nieuwe document kan ik meten wat de dichtheid van de BHV'ers is tijdens de bedrijfstijd.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg, want ik zou niet weten hoe ik 6 documenten moet uploaden met voorbeelden.

Groet Bascas:thumb:

Is deze voor jouw een optie ( voorbeeldje van Kees Oosterveld ) pas aan maar behoefte of wijzig je opmaak volgens voorbeeld
Je kan ook in deze topic eens kijken
ik heb gezocht op vertikaal zoeken op meerdere tabbladen en kwam deze tegen
 

Bijlagen

  • Assortiment_test(1).xls
    56,5 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan