Gegevens uit andere tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbAnnelies

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
ik heb onderstaande tabellen:

tblClub
- ClubID (pk)
- NaamClub
- LogoClub
- ...

tblPloeg
- PloegID (pk)
- ClubID --> gelinkt met ClubID in tblClub
- ...

tblWedstrijd
- WedstrijdID (pk)
- EigenPloeg --> selectie enkel ploegen van onze eigen club
- Tegenstanders --> selectie alle ploegen behalve onze eigen ploeg
- ThuisUit
- ...

Nu wil ik een rapport maken met alle wedstrijden die aangemaakt zijn.

Ik ben gestart met opmaak van een qurey met 2 nieuwe velden:
Thuisploeg: iif[tblWedstrijd].[ThuisUit]="Thuis";[tblWedstrijd].[EigenPloeg];[tblWedstrijd].[Tegenstanders]
Bezoekers: idem maar "Thuis" wordt "Uit"

Hier kan ik perfect een rapport van maken om zo in de kantine op te hangen (per wedstrijd)

so far so good.

Het zou het rapport (eigenlijk de flyer voor de komende wedstrijd) nog mooier maken mocht ik er de logo's bij kunnen plaatsen van de 2 ploegen.

Welke velden met welk criteria zet ik dan mijn query? of kan ik dit rechtstreeks in mijn rapport doen?

Annelies

Kun je een voorbeeldje posten?

Het lukt me niet om het bestand te uploaden...

is een bestand van 3460 kB

Dat is stevig! Heb je al zoveel data ingeklopt? We hebben maar een paar records nodig; voldoende althans om het probleem te kunnen zien. 10 records of 10000 maakt voor ons niet uit. Het helpt ook als je de db eerst comprimeert, en daarna zipt. En is hij dan nog te groot, verander de extensie van de zip dan naar .xlsb; dan kan je veel grotere bestanden uploaden. Wij veranderen de extensie dan wel weer terug.

Zal er dit weekend naar kijken.

hier is nog veel werk aan :)

ivm met de logo's moet er nog eerst wat aan die linken gedaan worden.
Persoonlijk zou ik gaan voor een tabel met de gegevens van de club, een andere met zijn ploegen en een derde die gewoon de wedstrijden koppeld met datum en uur plaats..
Dan heb je een koppeling tblploeg met tblwedstr link naar de thuisploeg en nog eentje met tblploeg met tblwedstr link naar de uitploeg en danb kun je hun logo's meenemen en ben je tegelijk die dubbele records kwijt.

Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan