Gegevens uit andere tabel weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Ik ben bezig met een db waarin ik o.a. factureer. Ik heb een query en formulier gemaakt om tabel [factuur] en [factuurregels] in te vullen.

Een veld in [factuur] is uiteraard [klantnummer] welke ik ook heb opgenomen in de query/formulier. Nu wil ik, als de gebruiker een klantnummer selecteert bij het aanmaken van een nieuwe factuur, dat hij de naam en woonplaats te zien krijgt. Hierdoor wordt de kans kleiner dat hij de verkeerde klant selecteert.

Echter, de NAW gegevens staan in tabel [klant_info]. Moet ik deze tabel dan ook betrekken in mijn query of kan het anders (slimmer....)? Nogmaals ik wil de inhoud van de velden alleen weergeven, niet editten.

Hi jerry,
Betreft het dezelfde database waarmee ik u vorige week heb geholpen.

Zo ja: open je query Q_factuurinvoer in de ontwerpweergave. Sleep nu de benodige velden,van de tabel Klant-info, naar de query. Save deze. Open nu je formulier 'Factuur', Klik op lijst met velden en sleep de benodigde velden naar uw formulier. Voor deze velden zet je,bij eigenschappen, tabstop NEEN en vergrendeld JA.

Dit zou het moeten wezen.

Hallo Rudi,

Inderdaad, het gaat om dezelfde db.
Ik heb je suggestie geprobeerd en dat werkt prima. Het is dus wel zo dat je de tabel klant_info moet betrekken in de Query. Op zich geen probleem, maar geeft dat geen extra belasting op je db (bijv. trager) ?

In ieder geval ben ik weer geholpen:thumb:

Neen trager gaat dat niet worden. Je kan ook niet anders dan deze tabellen aan elkaar te linken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan