• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit dagelijkse email inlezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Haije
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of zo ?
Code:
Sub M_snb()
  st = Array(59, 17, 23, 29, 47, 53, 17, 23, 41, 0)

With CreateObject("outlook.application").getnamespace("mapi").Folders(4).Folders("Postvak IN").Folders("Solax MV")
    ReDim sp(.items.Count, 5)
    For Each it In .items
      sn = Split(it.body, vbLf)

sp(n, 0) = it.Subject
      For j = 1 To 5
        sp(n, j) = sn(st(j - 1 - 5 * (Left(it.Subject, 1) = "W")))
      Next
      n = n + 1
    Next
  End With

sheets("Dagelijks").cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1).resize(ubound(sp),ubound(sp,2)+1)=sp
End Sub

Nog niet helemaal, want alle ingelezen info wordt hiermee op 1 tabblad opgeslagen, terwijl de dagelijkse info er iets anders uitziet dan de weekinfo

Daarvoor zou ik dan de autofilter gebruiken in het werkblad zelf, of om naar een ander werkblad te kopiëren.

Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad, bedankt voor je hulp en tips.

Heb je de app al geïnstalleerd?. Ziet er niet verkeerd uit.

welke app, Solaxcloud?

Jazeker, dat ziet er mooi uit maar mist een exportmogelijkheid

Laatst bewerkt:
@haije

Ik kon het me haast niet voorstellen.
Als ik het goed begrijp:
- de telefoon/tablet app heeft geen exportfunktie
- de website versie bevat deze exportfunktie wel.
Uit de handleiding:

4.5 Statistic Report
Click [Daily Report], [Monthly Report] and [Yearly Report] to view the corresponding daily energy generated,
monthly energy generated, annual energy generated.
Note: select one report type and click [Export] to download it in excel format.

Zie de bijlage voor de gehele handleiding

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@snb,

Bedankt, ik heb gekeken en het inderdaad gevonden. M.i. nogal ver weggestopt.
Bovendien vind ik dan niet de gegevens m.b.t. CO2 reductie.

Een andere vraag: als ik gebuik maak van de mailapp van w10 kan ik dan ook bij de betreffende gegevens?
En zo ja, hoe?

Bovendien vind ik dan niet de gegevens m.b.t. CO2 reductie
Die zijn sowieso questieus: in 2021 zijn er bijv. veel meer kolen gebruikt voor de Nederlandse electriciteitsproduktie dan in 2019 en 2020.
En bij dit soort 'gegevens' wordt geen rekening gehouden het feit dat je direkte gebruik van door eigen zonnepanelen opgewekte stroom minimaal is (<20%). Als jouw panelen opwekken (in de zomerzon) gebruik jij weinig stroom, als jij veel stroom nodig hebt (de winteravonden), leveren jouw panelen nauwelijks iets. Het overgrote deel van jouw stroomverbruik (>80%) blijf je van het elektriciteitsnetwerk betrekken dat gestookt wordt met fossiele en atoombronnen (ca. 93%).
Zie de website van WISE..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan