gegevens uit database in radio butten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jingles

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
hallo,

ik ben bezig met een bewerkings formulier waar hij gegevens uit een database haalt.

nu is dit in een text veld geen probleem daar krijg ik wel de goede data in.
maar nu heb ik een radio butten met ja en nee. in de database word ja met een 1 opgeslagen en nee met een 0 in het veld recht.

hoe krijg ik nu de radio butten met ja aan als in de database in het veld recht een 1 staat en met nee als in het veld recht een 0 staat.

Dan moet je de waarde uit de database matchen in elke input, en als de waarde van de input hetzelfde is als de waarde uit de database, moet je de selected property van de radio-button setten.

Dat gaat ongeveer zo:

PHP:
<input type="radiobutton" value="0" name="radio" id="radio_0" <?php if ( $value == 0 ) { echo 'selected="selected"' } ?> /><label for="radio_0">Nee.</label>
<input type="radiobutton" value="1" name="radio" id="radio_1" <?php if ( $value == 1 ) { echo 'selected="selected"' } ?> /><label for="radio_1">Ja.</label>

hallo,

ik kom er nog niet uit.
hij laat niets zien in de radio. ik heb nu dit

<?php
include("inc/config.php");
$query = mysql_query("SELECT * FROM gebruikers ORDER BY id DESC");
while($gebruikers = mysql_fetch_array($query)){
?>
<input type="radio" name="admin" value="0" <?php if($gebruikers['admin'] == 0 ) { echo 'selected="selected"'; } ?> />Nee.
<input type="radio" name="admin" value="1" <?php if($gebruikers['admin'] == 1 ) { echo 'selected="selected"'; } ?> />Ja.
<?php
}
?>

Hmm. Het zou kunnen dat het checked="checked" moet zijn voor radio buttons, niet selected="selected"... ik weet het niet zeker meer :/

het moest idd checked="checked"
maar nu staat altijd ja (1) aan ook als het nee (0) moet zijn.

Je gebruikt voor elke gebruiker dezelfde "name" dat is een vorm van identifier waardoor nu dus alle radio-buttons bij elkaar horen.. Je moet het dus anders doen, bijvoorbeeld:

PHP:
<input type="radio" name="admin<?=$gebruikers['id']?>" value="0" <?php if($gebruikers['admin'] == 0 ) { echo 'selected="selected"'; } ?> />Nee.
<input type="radio" name="admin<?=$gebruikers['id']?>" value="1" <?php if($gebruikers['admin'] == 1 ) { echo 'selected="selected"'; } ?> />Ja.

Dan heeft elke gebruiker een aparte ja/nee combinatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan