• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit database overzetten in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

geevier

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2010
Berichten
8
Goedendag

Ik zoek me gek naar een oplossing. Maar ik ben niet echt bekend met excel, ik kan formules etc niet maken, maar wel bestaande uitpluizen en veranderen.

Waar ik niet uit kom is het volgende. (ik hoop dat het duidelijk is)

Uit een programma krijg ik een excel-bestand van een project bestaande uit 1 rij met een aantal kolommen (er staat ook nog een rij met kopjes boven). In die kolommen staan gegevens die ik op een ander blad (of ander document mag ook) op een overzichtelijke manier wil weergeven. Een soort bon op A4 voor bij een projectopdracht.

Bij A2 staat een klantnaam, die wil ik op een A4 blad linksboven hebben in een bepaald lettertype en grootte.
B2 bevat een projectcode die ik vervolgens onder de klantnaam wil hebben op het A4 blad.

E2 bevat een omschrijving van het project (meer dan 1 regel). Die wil ik vervolgens ook op een bepaalde plek weergeven op die bon.

Dan staan er ook cellen ingevuld die ik niet nodig heb op het A4 blad.

Zo gaat het verder.

Is er een manier om een soort basis/template te maken zodat ik zo'n gegenereerd excel-bestand door een druk op een knop kan omzetten/overbrengen naar die basis A4-bon?

Ik kom er niet uit. Ik lees vanalles over transponeren etc.

Als iemand hier iets handigs op weet... graag.
Thanx
 
geevier,

Het is mogelijk wat jij wilt.

Ik voeg 2 bestanden bij:
Map1.xls = Template
Map8.xls = Data bestand

Doe het volgende om te zien hoe het werkt.

Open Map1.xls en klik vervolgens op doorgaan nadat je de tekst hebt gelezen.
Kijk goed naar de inhoud van kolom B
Sluit Map1.xls
Hernoem Map8.xls naar Map2.xls
Open Map1.xls opnieuw en zie wat er gebeurd is met kolom B

Klik op een cel met inhoud in kolom B en zie hoe de koppeling met werkt.
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    13,5 KB · Weergaven: 60
  • Map8.xls
    13,5 KB · Weergaven: 51
Bedankt voor de reactie,

Ik ga er morgen even naar kijken. Ik laat weten of het me lukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan