• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een ander bestand halen ERGENS GAAT het mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

malibuman

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
85
Ik ben een cursisten systeem aan het opzetten om makkelijk alles bij te houden zonder teveel dubbel werk.

examen1 is mijn hoofdbestand hier vul ik de gegevens in (of haal deze uit bestand database)
Nu wil ik de Factuur ook koppelen aan bestand examen1. Met de gegevens van het bedrijf lukt het me, deze koppelen met examen1 & database.

Alleen wil ik nu op de Factuur (F-20120307) ook kolom ac -> in cel b24 weergeven + aa -> d24. formules staan er, geeft geen foutmelding, maar er verschijnt helemaal niets
Iemand enig idee waar het mis gaat?

Alvast bedankt voor de moeite

Lars jansen.


Ps tevens wil ik op de factuur de namen van de cursisten vermelden, alleen die door de klant (e9) opgegeven dan, wellicht kan iemand mij hier ook mee helpen.
 

Bijlagen

  • F-20120307.xlsx
    21,9 KB · Weergaven: 11
  • database.xlsx
    13,3 KB · Weergaven: 19
  • examen1.xlsm
    83,3 KB · Weergaven: 16
Alleen wil ik nu op de Factuur (F-20120307) ook (examen1)kolom ac -> in cel b24 weergeven + (examen1)aa -> d24. formules staan er, geeft geen foutmelding, maar er verschijnt helemaal niets
Iemand enig idee waar het mis gaat?
 
Kijk eens goed naar de formule. De meete Excelbestanden hebben slechts 1 extensie (en geen 2 zoals in jouw formule : .xlsx.xlsm)
 
Klopt dat heb ik al aangepast. Ook dan werkt het helaas niet.
Snap er niks meer van.
 
Beste mensen.

Ik heb het gevonden. De gegevens voor het zoeken stonden NIET in de meest linkse kolom..... pfffff
Dat schijnt bij vertikaal zoeken echt een vereiste te zijn. Wist ik niet. Maar hij werkt nu. :)
Iemand een iedee om vertikaal zoeken te vervangen zodat deze ook in kolom d gegevens gaat zoeken en op dezelfde rij de juiste gegevens haalt?



Bedankt in ieder geval.
 
Een combinatie van index en vergelijken (staat al tig keer in dit forum)
 
@snb Bedankt ga ik even zoeken, dat het er al tig kleer staat kon ik niet vinden, zeker niet als je niet weet waar naar te zoeken :)
 
Een klein voorbeeldbestandje.
 

Bijlagen

  • VLookup_Index_Vergelijken.xls
    29 KB · Weergaven: 33
@ warme bakker : bedankt ga er mee aan de slag, een voorbeeld doet wonderen :p

Zal deze vraag sluiten, er zullen voldoende vragen gaan komen.
Wat is excel toch een heerlijk programma, wist niet dat er zoveel in zit.

Ik ben nu bezig voor het werk, straks thuis is gaan stoeien met een voetbal competitie manager..... ben benieuwd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan