• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit een ander bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

apikills

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2005
Berichten
160
Beste Allemaal,

ik zou graag gegevens uit een ander excel-bestand willen opvragen via vba, maar zonder het andere excel-bestand te hoeven openenen.:confused:

Ik zou bijv. uit bestand1 de waarde van cel A1 willen wegschrijven in bestand2 in de cel B1.

Welke code heb ik hiervoor nodig?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Api
 
Op zich heb je gelijk pro pizza, maar ik wil dit inderdaad via vba regelen. Ik wil vanuit verschillende rapportages 1 totaalrapportage opstellen. ;)

Blijft mijn vraag dus hetzelfde.... Wie o wie ??
 
Laatst bewerkt:
Hm... ik heb wel een beetje verstand van excel, maar nooit geweten dat je kon werken met VBA codes :shocked:. Omdat ik geen verstand heb van VBA heb ik maar even verder gezocht op internet en kwam ik op deze site terecht http://members.home.nl/t.idema/excel/les.html en dan les 9.
Ik geloof dat dat is wat je zoekt..
 
Beste Pro Pizza,

ik waardeer je hulp zeer, maar ik ben niet hier naar op zoek. Ik kan zelf redelijk in VBA programmeren, maar de essentie van mijn vraag is of ik gegevens uit een andere excel-file kan lezen, zonder deze eerst te hoeven openen. Ik heb al eerder met VBA gegevens uitgelezen uit andere bestanden, maar deze waren altijd eerst geopend. Ik wil dit nu dus doen zonder het bestand te hoeven openen.:confused:

Api
 
He apikills,

Om gegevens uit een excelsheet te halen zul je deze moeten openen!!!
Of je doet het zelf of VBA doet het voor je. Wat wel een optie is dat VBA de bestanden voor je opent en sluit.

Waarom het bezwaar tegen openen?? :confused:
 
Allemaal bedankt voor de suggesties:thumb:

Wigi, 'as always', ik kan het beste met jouw suggesties aan de slag denk ik. Ga ik mee experimenteren.

Op zich hoef ik geen grote hoeveelheden data uit te lezen, maar wel veel aparte bestanden. Zou het dan veel uitmaken qua snelheid denk je?:confused:

Api
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan