Gegevens uit een andere database halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronaldxx

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Ik heb 2 databases, activiteiten met zijn risico's en de maatregelen per risico. Dit is 1 database die deze gegevens algemeen bijhoud.
Nu moet ik werkpakketen gaan opstellen, die bestaat uit activiteiten uit die database.

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik de tabellen in de werkpakketten database geladen krijg. Elke activiteit heeft zijn risico's en elke risico heeft een maatregel.
Nu zou ik graag zo'n activiteit met zijn keuzes willen toevoegen aan de werkpaketten tabel.

Dit is dus een relatie tussen werkpaketten en een activiteit (met zijn onderliggende relaties).

IS er een mogelijkheid om deze link snel te leggen, dat ik kan kiezen welke activiteit ik zou willen en gelijk de risico's en maatregelen kan tonen. en zo per werkpakket een aantal activiteiten kan kiezen.

Bijgaande de 2 databases. Ik hoop dat het duidelijk is.

De risicodatabase moet algemeen blijven omdat de werkpaketten project gebonden zijn.
Het grootste probleem ligt voor mij bij de koppeling tussen werkpakketID en de Activiteiten( 3tabellen die uit een andere database komen).

Alvast bedankt.

Risicodatabase
Werkpakketten

Laatst bewerkt:
structuur.jpg

Ik denk dat dit plaatje meer mijn bedoeling duidelijk maakt.

Een werkpakket is een x aantal activiteiten met zijn risico's en maatregelen per risico :P

Alvast vriendelijk bedankt, deze relatie zou het afstudeerwerk nog mooier maken !

Groeten,

Ronald

Laatst bewerkt:
Het plaatje maakt nog niet heel veel duidelijker... Hoe heb je de activiteitentabel nu in de Werkpakketten db gekoppeld? En waarom koppel je de andere twee tabellen niet ook in de Werkpakketten db?

Activiteit, risicos en maatregelen tabel zijn gekoppeld aan de werkpakettendatabase.

De risicodatabase moet algemeen blijven, dus die houd alle risico's bij.
Een risico ontstaat uit een activiteit en elke risico heeft maatregelen dat is een beetje de gedachte.

Nu wil ik dus uit die database, kunnen kiezen uit de welke activiteiten er moeten plaats vinden. Het voordeel is dus dat hij gelijk alle risico's en activiteiten meeneemt.

Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik kan kiezen uit een activiteit en dat die dan de risico's meeneemt.

Ik heb de tabellen uit de risicodatabase gekoppeld aan de werkpaketten deze is dus altijd up to date, dan kan je met een wizard opzoeken deze kopellen aan de activititeit en kan je een activiteit uit de lijst zoeken. Maar hoe krijg ik dan de relatie meegenomen dus dat hij gelijk laat zien dit is het risico en deze maatregelen zjin van toepassing.

Da's eigenlijk een heel andere vraag... Als je de tabellen goed gekoppelt hebt, en zo ziet het er wel uit, kun je op je formulier een keuzelijst met invoervak maken, waar je alle velden die je op het formulier wilt zien inzet. Vervolgens kun je deze gegevens 'uitlezen' uit de keuzelijst met de opdracht =[cboKeuzelijst].Column(#) waarbij het nummer de kolom is die je wilt zien.
Of, als je iets anders bedoelt: je kunt een keuzelijst baseren op een waarde die is gekozen in een andere keuzelijst.

De eerste tabel activiteit kan ik uit lezen door een keuzelijst, nu wil ik de daarbij horende risico's laten tonen in een keuzelijst. Er moet een risico getoond worden en de daarbij horende maatregelen moeten ook weer worden getoond. Deze zijn dus gebaseerd op deze afbeelding: In de risicodatabase zie je ook deze relatie die ik bedoel maar dan via een wizard gemaakt. Het formulier activiteit, toont een voorbeeld van de interactieve relatie :P
attachment.php

Dat is mijn eerste vraag en als dit gelukt is hoe kan ik dat een bepaalde keuze wegschrijven naar een tabel die dit bijhoud voor een bepaald werkpakket.

Ik hoop vandaag weer verder te zijn dan post ik nog wel een uitgebreider voorbeeld.

We zouden er erg geholpen mee zijn.

Mvg, Ronald

Bijlagen

• overzicht.JPG
    overzicht.JPG
    13 KB · Weergaven: 239
Wat je wilt, als ik het goed begrijp, is een vervolgkeuzelijst (cboRisico) die afhankelijk is van de keuzelijst cboActiviteit. Als ik dat goed zie, dan zul je de RecordSource van de tweede keuzelijst afhankelijk moeten maken van de eerste. Dat kun je doen met VBA, of met een criterium dat je op de onderliggende query van de eerste keuzelijst plaatst.
Als je hier niet uitkomt, dan hoor ik dat wel weer...

Wat je wilt, als ik het goed begrijp, is een vervolgkeuzelijst (cboRisico) die afhankelijk is van de keuzelijst cboActiviteit. Als ik dat goed zie, dan zul je de RecordSource van de tweede keuzelijst afhankelijk moeten maken van de eerste. Dat kun je doen met VBA, of met een criterium dat je op de onderliggende query van de eerste keuzelijst plaatst.
Als je hier niet uitkomt, dan hoor ik dat wel weer...

Ik heb even een nieuwe forum kop geopend en het even wat gestructureerder neergezet.
Dit is wat ik bedoel http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=3359633#post3359633
Dat komt overheen wat je hierboven zei, nu probeerde ik het met een criterum maar dan stresst hij met de kolummen haha. Soms is access echt een uitvinding maar soms zie ik liever wat codes haha.
Bedankt alweer, ik kom dus niet uit de criterums erg he !

gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan