Hallo allemaal,
via OLE DB importeer ik gegevens in een tabel vanuit een andere tabel uit een ander excel bestand. Dat loopt allemaal prima en
als ik gegevens in het bronbestand wijzig worden deze wijzigingen ook doorgevoerd in de tabel waar de gegevens worden ingelezen.
Werkt dus allemaal prima!
Echter, in het bestand waar ik in werk heb ik ook een link staan naar het excel bestand met het bronbestand. Als ik daarop klik, dan
krijg ik van Excel de melding dat het bestand in gebruik is door een andere gebruiker, en dat ik [ALLEEN LEZEN] kan openen.
Kan ik de gegevens laten ophalen zonder dat excel het bronbestand "opent" en dat ik in het bronbestand gewoon wijzigingen kan
doorvoeren?
De string ziet er als volgt uit:
via OLE DB importeer ik gegevens in een tabel vanuit een andere tabel uit een ander excel bestand. Dat loopt allemaal prima en
als ik gegevens in het bronbestand wijzig worden deze wijzigingen ook doorgevoerd in de tabel waar de gegevens worden ingelezen.
Werkt dus allemaal prima!
Echter, in het bestand waar ik in werk heb ik ook een link staan naar het excel bestand met het bronbestand. Als ik daarop klik, dan
krijg ik van Excel de melding dat het bestand in gebruik is door een andere gebruiker, en dat ik [ALLEEN LEZEN] kan openen.
Kan ik de gegevens laten ophalen zonder dat excel het bronbestand "opent" en dat ik in het bronbestand gewoon wijzigingen kan
doorvoeren?
De string ziet er als volgt uit:
Code:
Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=H:\Klantenbestand.xlsm;Mode=Share Deny None;Extended Properties="ReadOnly=true;HDR=YES;";Jet OLEDB:System database="";Jet OLEDB:Registry Path="";Jet OLEDB:Engine Type=37;Jet OLEDB:Database Locking Mode=0;Jet OLEDB:Global Partial Bulk Ops=2;Jet OLEDB:Global Bulk Transactions=1;Jet OLEDB:New Database Password="";Jet OLEDB:Create System Database=False;Jet OLEDB:Encrypt Database=False;Jet OLEDB:Don't Copy Locale on Compact=False;Jet OLEDB:Compact Without Replica Repair=False;Jet OLEDB:SFP=False;Jet OLEDB:Support Complex Data=False;Jet OLEDB:Bypass UserInfo Validation=False;Jet OLEDB:Limited DB Caching=False;Jet OLEDB:Bypass ChoiceField Validation=False