BrEeZeR
Inventaris
- Lid geworden
- 27 apr 2001
Hoi,
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik op't moment bezig met een project voor school genaamd : 'Datpizza'. Nu is dit allemaal niet zo belangrijk om te weten maar toch
Nu moet ik uiteindelijk bij bestellingen gegevens uit een array zien op te tellen om uiteindelijk op de rekening te zetten.
Ik zal hieronder even wat code zetten zodat jullie begrijpen waar het over gaat.. ik werkte toen nog niet met templates dus het is wat messy met HTML erdoor enzo.
Zo dus. Na het drukken op de submit knop krijg ik netjes een overzicht te zien van de pizza's die ik uitgezocht heb + de daarbij behorende prijzen, maar hoe ik dit op moet tellen.. geen idee.. hoop dat jullie het weten
Alvast bedankt!
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik op't moment bezig met een project voor school genaamd : 'Datpizza'. Nu is dit allemaal niet zo belangrijk om te weten maar toch

Nu moet ik uiteindelijk bij bestellingen gegevens uit een array zien op te tellen om uiteindelijk op de rekening te zetten.
Ik zal hieronder even wat code zetten zodat jullie begrijpen waar het over gaat.. ik werkte toen nog niet met templates dus het is wat messy met HTML erdoor enzo.

PHP:
//Woeiiiiii nu mag je de pizza uitzoeken
if($_GET['step'] == "pizza") {
$getpizza[0] = mysql_query("SELECT pizzaid, pizzanaam, pizzaprijs, pizzaingredienten FROM pizza");
while ($getpizza[1] = mysql_fetch_object($getpizza[0])) {
$id[] = $getpizza[1]->pizzaid;
$naam[] = $getpizza[1]->pizzanaam;
$prijs[] = $getpizza[1]->pizzaprijs;
$ingr[] = $getpizza[1]->pizzaingredienten;
}
$count = count($id);
if (isset($_POST['submit'])) {
echo "<table class=\"table2\" align=\"center\" cellpadding=\"3\" cellspacing=\"1\">";
echo "<tr class=\"td1\">";
echo "<td colspan=\"3\">Klopt deze bestelling?</td>";
echo "</tr>";
echo "<td width=\"200\">Pizza</td>";
echo "<td width=\"100\">Aantal</td>";
echo "<td width=\"200\">Totaal in €</td>";
echo "</tr>";
for ($i=0; $i<$count; $i++) {
if ($_POST['vak_'.$i] != 0) {
$totaal = $prijs[$i] * $_POST['vak_'.$i];
echo "<td width=\"200\">".$naam[$i]."</td>";
echo "<td width=\"100\">".$_POST['vak_'.$i]."</td>";
echo "<td width=\"200\">".$totaal."</td>";
echo "</tr>";
}
}
echo "<td colspan=\"3\" align=\"center\"><input type=\"button\" value=\"Ja\" onClick=\"window.location='bestel.php?step=rekening'\"> - <input type=\"button\" value=\"Nee\" onClick=\"window.location='index.php'\"></td>";
Zo dus. Na het drukken op de submit knop krijg ik netjes een overzicht te zien van de pizza's die ik uitgezocht heb + de daarbij behorende prijzen, maar hoe ik dit op moet tellen.. geen idee.. hoop dat jullie het weten

Alvast bedankt!