Gegevens uit een extern (txt) bestand opzoeken en weergeven in formulier.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Timg

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Beste,

Bij deze op de juiste plaats. :)

Ik denk dat ik het probleem verkeerd had uitgelegd.

Ik heb een formulier genaamd: Frm_Invulformulier. Hierin moeten de werknemers gegevens kunnen wegschrijven. Waaronder hun naam. Deze kunnen ze zelf typen of selecteren uit een lijst. (Alle namen staan in een tabel)
Het is de bedoeling hun registratietijden weg te kunnen schrijven in het formulier.

Deze tijden staan in een extern bestand, wat geopend kan worden via kladblok.
Hierin staan:
- Naam werknemer
- Start tijd
- Stop tijd

Het is nu de bedoeling, dat na het bijwerken van hun naam in het formulier, ik in dit bestand op zoek ga naar de 2 laatste tijden van de werknemer.
Dus het bestand lijn per lijn lezen en kijken of de ingegeven naam in deze regel voorkomt. Als er een overeenkomst is moet ik deze tijden uit het bestand halen, en weergeven in het formulier.

Ik hoop dat ik je een duidelijker beeld over mijn vraag gegeven heb.

Alvast bedankt,
Timg

Zoals je het nu uitlegt, riekt het toch weer naar programmeren.... althans: leg eerst eens uit hoe je aan dat bestand met tijden komt? Is dat een extern programma, een excel bestand, of een tekstbestand? En wat is het bestand formaat? Als het een extern bestand is: kun je het niet koppelen in Access?

Zoals je het nu uitlegt, riekt het toch weer naar programmeren.... althans: leg eerst eens uit hoe je aan dat bestand met tijden komt? Is dat een extern programma, een excel bestand, of een tekstbestand? En wat is het bestand formaat? Als het een extern bestand is: kun je het niet koppelen in Access?
beste,

Het is een extern bestand dat aan de ingang van het bedrijf bijgehouden wordt. Het wordt ook continue ge�pdatet aangezien er veel mensen binnen en buiten komen. Het bestand gaat op een netwerkschijf komen te staan, waar alle werknemers leesrecht op hebben en ik het zo kan binnenlezen.
Wat het formaat juist is weet ik niet, maar je kan de inhoud bekijken via kladblok. :P

Ik denk niet dat ik het kan koppelen in access, want elke week krijgt het bestand een nieuwe naam. (Andere week)

Alvast bedankt,
Timg

Dat riekt toch allemaal naar een verre van optimale situatie.... Dat bestand dat bij de portier wordt ingevuld, komt dat uit een bepaald pakket? Oftwel: is daar misschien iets te halen? Je zegt dat het op een netwerkschijf staat; is dat een vaste lokatie? Heeft het bestand een (gedeeltelijke) vaste naamstelling? Je zegt dat het iedere week een andere naam krijgt, maar dat is hopelijk dan een vaste naam + een datum- of weekaanduiding?

Tekstbestanden kun je inderdaad niet zomaar koppelen, maar, een veel handigere optie lijkt mij, is om het bestand op vaste tijden te importeren in je db. Daarvoor hoef je niet zo heel veel te doen, behalve uiteraard weten waar je het bestand vandaan kunt halen, en hoe je de bestandsnaam kunt vaststellen.

Beste,

Dat bestand dat bij de portier wordt ingevuld, komt dat uit een bepaald pakket? Oftwel: is daar misschien iets te halen?
In welk pakket dat juist komt weet ik niet. Dat pakket staat los van al de rest, wij werken met SAP.

Je zegt dat het op een netwerkschijf staat; is dat een vaste lokatie?
Voor het moment staat dit enkel nog bij de portiers. Het is de bedoeling dit op een netwerkschijf te zetten. Dit zal dan op een vaste locatie komen te staan. (Zelfde als de database)

Heeft het bestand een (gedeeltelijke) vaste naamstelling? Je zegt dat het iedere week een andere naam krijgt, maar dat is hopelijk dan een vaste naam + een datum- of weekaanduiding?
Het begint met registratiegegevens, gevolgd door de datum.
Er zijn 3 bestanden die bijgehouden worden.
De registratie van de dag zelf, die van de week en van de maand.

een veel handigere optie lijkt mij, is om het bestand op vaste tijden te importeren in je db?
Het probleem is dat het formulier elk uur van de week ingevuld moet kunnen worden en dat de gegevens dus 'up to date' moeten zijn.

Als dit nu niet moest lukken kunnen de werknemers ook nog altijd zelf ongeveer hun tijden invullen. Dit moet niet exact zijn. (Ze worden er niet op uitbetaald fzo) De database moet worden gemaakt om een opvolging te kunnen doen en de tijden zijn niet het belangrijkste.
Het zou het voor hen nattuurlijk wel makkelijker maken. :)

groeten,
Timg

Als er iets is dat je moet zien te voorkomen, is dat dubbele administratie. Blijkbaar is het regelmatig bijwerken van de bestanden een probleem.... Om medewerkers hun gegevens twee keer te laten invullen, lijkt mij echter ook geen optie. Je kunt niet 'live' in een tekstbestand werken in Access. Wel kun je geautomatiseerd een bestand inlezen. Als dat niet op dagbasis kan, kun je misschien een db maken die bijvoorbeeld elk uur de gegevens bijwerkt, of nog frequenter. Maar eerlijk gezegd snap ik nu nog minder wat je aan het doen bent...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan