Gegevens uit een keuzelijst met invoervak opslaan in een andere tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arliator

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Goedemiddag,

Ik ben bezig een bestand te maken waarin uitgegeven kleding kan worden geregistreerd.
Om typefouten te voorkomen wil ik gebruik maken van een keuzelijst met invoervak.
Ik merk alleen dat mijn kennis behoorlijk verdwenen is in de loop der jaren, ik heb nu een paar jaar helemaal niks meer met Access gedaan.
Mijn eerste probleem, er zijn er meer, maar die kan ik denk ik zelf oplossen, is dat ik niet kan vinden hoe je dus geselecteerde gegevens op kan slaan in een andere tabel. Zodat later een rapport uitgedraaid kan worden wie wat heeft gekregen aan kleding.
Voorbeeld, ik heb een tabel stamgegevens waar de keuzelijst Type naar kijkt, dan heb ik de tabel kleding, daar haalt de rest van de kledinggevens zijn informatie vandaan.
Dan is er nog een tabel personeel, dit is een gekoppelde tabel, die tabel wordt ook nog door andere Access bestanden gebruikt.

Nu de vraag, hoe kan ik de gegevens van het formulier opslaan in de tabel Invoer? Dus de personeelsgegevens, wie heeft het gehaald, en de kledinggevens, wat heeft hij / zij gehaald.
Of, hoe kan ik deze gegevens opslaan, als het beter is om het in een bestaande tabel op te slaan, is ook goed, alleen moet de tabel Personeel dus wel ten alle tijden een gekoppelde tabel blijven.

Ik weet dat een aantal dingen in het formulier nog niet in orde zijn, maar ik heb een poging gewaagd om alleen de gegevens uit de keuzelijst Type vast te leggen in een tabel, maar ook dat is me niet gelukt.
Wie kan me helpen met het opslaan van de keuzelijsten gegevens in een andere tabel?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik kan de komende dagen je db's niet bekijken, dus ik moet nu afgaan op je verhaal, en dat is enigszins verwarrend. In beginsel baseer je een formulier op een tabel, zodat de gegevens die je invoert/muteert dus automatisch in de onderliggende tabel worden verwerkt. Dus gegevens opslaan in de tabel [Invoer]? Als je formulier aan die tabel hangt, is die vraag opgelost.
Voor je overige vragen geldt vermoed ik iets vergelijkbaars. In een formulier kun je keuzelijsten (met invoervak) maken die zijn gebaseerd op een bepaalde tabel. De gekozen waarde sla je op in de tabel die weer onder het formulier hangt.

Ook de vraag over je rapport valt onder hetzelfde stramien. Maak een query die alle velden (uit verschillende tabellen) bevat die je wilt zien op het rapport, en baseer daar je rapport op. Groepeer op de velden waar je groepen van wilt zien.

Dank voor je reactie.
Ik zal me proberen te verduidelijken.
Ik heb 2 tabellen (personeel en stamgegevens), in die tabellen staan gegevens die samengevoegd moeten worden.
Het formulier kijkt dus naar deze twee tabellen.
Aan de hand van keuzelijsten stel je een bestelling samen.
In die bestelling zie je de persoon en wat hij / zij wilt bestellen.
Omdat de gegevens afkomstig zijn uit 2 verschillende tabellen, wil ik die gegevens opslaan in een derde tabel, zodat de bestelling met alle gegevens gezamenlijk worden opgeslagen.
Dit is in het kort, en ik hoop iets duidelijker omschreven, wat nu mijn grootste probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan