• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een lijst met leveringen halen op basis van klantnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan79

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Beste,

Uit een lijst van jaarlijks wel een 1000 rijen lang en 70 verschillende klanten zou ik bij overzicht klant gegevens willen halen. Met de functie vert zoeken lukt het me niet omdat 1 klant meerdere leveringen heeft.
Met een filter lukt het me ook niet direct, omdat als ik dan totalen wil maken hij de hele tabel telt en niet enkel die klant.

Een deeltje van de grotere excell file voeg ik erbij met hierin nog wat extra uitleg bij mijn vraag.

Alvast bedankt aan allen die een poging doen om me te helpen.

Bijlagen

Ik heb 2 mogelijkheden ingebouwd.
Het gebruik van de autofilter samen met Subtotaal is volgens mij het interessantse.

Bijlagen

Hoi Cobbe,

Bedankt voor je reactie maar het is niet wat is juist zoek, in het tabblad "overzicht klant" had ik al een beetje voorbereid hoe ik het zou willen.
Met de eerste oplossing zou het gaan maar het past niet helemaal in het grote bestand hoe ik het zou willen.

Toch bedankt.

Yvan

Nu ben ik over het algemeen ook wel van de matrixformules, maar over 1000 rijen ?

Ik ben absoluut niet bekend met draaitabellen maar dit zou een oplossing kunnen zijn, sommigen kunnen dit nog veel verder uitwerken voor je.

Succes,

Bekijk bijlage bestand helpmij(T1).xlsx

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" Then
        Range("A9").CurrentRegion.ClearContents
        With Sheets("aanvoer")
            .AutoFilterMode = False
            .Range("A4").AutoFilter 1, Target.Value
            If .AutoFilter.Range.Columns(1).SpecialCells(xlVisible).Count > 1 Then
                .AutoFilter.Range.SpecialCells(xlVisible).Copy   'kopieer zichtbare cellen
                Range("A9").PasteSpecial xlValues
            End If
            .AutoFilterMode = False
        End With
    End If
    Application.CutCopyMode = False
End Sub

In de bladmodule van overzichtklant.

Beste,

Allen al bedankt voor jullie reactie, ik denk dat ik er wel ga geraken nu. Al heeft het systeem van Thankyou me wel op een idee gebracht om onze lijst nog verder uit te werken naar vb een totaallijst waar alle klanten in voorkomen. Ik ga het even bestuderen, zet de vraag nu op opgelost, maar hoop nog zeker bij jullie te mogen terug komen.

bedankt.

Beste Piet Bom,

Ik heb het bestand al redelijk uit kunnen breiden na je hulp. Alleen heb ik nog een vraag. In de cel A10 van overzichtklant gebruik je deze formule =ALS(RIJ(A2)<=$B$4;KLEINSTE(ALS((aanvoer!$A$5:$A$9999=$B$2);RIJ($A$5:$A$9999);"");RIJ(A2));"-") met ervoor en erachter een { en } deze dienen er te staan enkel dan werkt alles. Alleen is het zo als ik iets in de formule wil veranderen zijn ze direct weg (zelfs bij een enkele klik in de formulebalk) en werkt de formule niet meer. Hoe komt dit, wat is hun functie en hoe krijg ik die dingen terug daar. Ik kan ze wel op dezelfde plaats tikken maar nog steeds werkt de zaak dan niet.

alvast bedankt.

@yvan,

Het gaat hier om matrix-formules.
Zulke formule moet je invoeren of wijzigen en daarna niet gewoon op Enter drukken, maar op Ctrl+Shift+Enter
Als je dat goed doet verschijnen automatisch de accolades om de formule en werken ze goed.

@ piet bom,

Bedankt nu lukt het, alvast bedankt.

mvg

Yvan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan