• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit een tabel halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knetterjeroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2015
Ik heb een blad vol gegevens met in de eerste zoveel kolommen diverse lettercodes door elkaar en vervolgens in de laatste kolom een naam:
[table="width: 500"]
[tr]
[td]A[/td]
[td]B[/td]
[td]C[/td]
[td]B[/td]
[td]Henk[/td]
[/tr]
[tr]
[td]C[/td]
[td]B[/td]
[td]B[/td]
[td]A[/td]
[td]Wim[/td]
[/tr]
[tr]
[td]B[/td]
[td]C[/td]
[td]B[/td]
[td]B[/td]
[td]Jan[/td]
[/tr]
[tr]
[td]C[/td]
[td]A[/td]
[td]C[/td]
[td]A[/td]
[td]Piet[/td]
[/tr]
[tr]
[td]B[/td]
[td]B[/td]
[td]B[/td]
[td]A[/td]
[td]Kees[/td]
[/tr]
[/table]

Is het mogelijk om via een formule een lijst te generen met bijvoorbeeld de namen waarbij in kolom 1 een A en een C staan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Al eens een filter geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Daar heb ik aan zitten denken, maar het gaat in mijn geval om 750 kolommen en ik wil voor iedere kolom weten voor welke namen in die specifieke kolom een A of een C staat. Dus dan wordt het vrij veel handwerk om dat met een filter te doen. Daarnaast is het doel om deze namen automatisch in een ander overzicht te laten plaatsen en met een filter moet je dat alsnog handmatig kopieren. Vandaar ook de vraag of er een formule voor bestaat die dat kan.

Plaats eens een voorbeeld van je bestand en zet daarin je gewenste resultaat.
en wat is je einddoel? (mbt kopieren naar een ander overzicht?)

Niels

Dan moet ik even kijken hoe ik dat makkelijk kan fiksen, want het bestand bevat vrij veel privacygevoelige gegevens ;)

Het bestand is een jaarrooster (7 dagen per week, 2 dagendelen per dag) en het doel is om uiteindelijk om in de weekroosters (de andere overzichten) per dagdeel een lijstje namen te krijgen die op dat moment vrij zijn. Om het makkelijk te houden zijn er verschillende codes voor de verschillende redenen dat iemand vrij is, zoals zwangerschapsverlof of een gewone vrije dag.

Waarom worden zoveel database zaken met een Excel geprobeerd op te lossen?

Juist zoiets als een rooster is ideaal op te lossen met een database. Zelfs MSAccess kan hierin voorzien.
Als je geen beschikking hebt over Access download dan LibreOffice Base.

Met een beetje tijd investeren heb je niet alleen je rooster maar ook alle mutaties op je rooster in kaart

Ik weet niet waarom hier voor gekozen is, maar vermoedelijk omdat niemand (inclusief mijzelf) binnen het team enige kennis van databases heeft. Ik ben enkel gevraagd of ik bovenstaand probleem op kon lossen, maar ik begin me een beetje af te vragen of excel wel kan wat ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan