Gegevens uit een tweede query halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geronimo62

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Ik heb een formulier dat gebruik maakt van een query. Op het formulier staat een tekstveld dat de hoogste waarde zoekt van een bepaald veld in die query. Hoe kan ik nu van dat bepaalde record de datum laten verschijnen in een ander tekstveld?
Dus:
Tekstveld 1 geeft de hoogste waarde weer via "Max(Veldnaam)"
Tekstveld 2 zou de datum van het record moeten weergeven dat gevonden is met "Max(Veldnaam)"
Weet er iemand raad?

Mvg,
Geronimo62

Maak je een invoervak met keuzeveld of zonder.
Dan kan je alleen voordat keuzeveld een query maken waarbij het eerste veld als criteria dient !

Om te beginnen: weet je 100% zeker dat de query altijd één record oplevert? Ik kan mij voorstellen dat je met Max meer dan één record vindt bij bij bepaalde gegevens. Je kunt met dLookup veldwaarden terugvinden waarbij je een criterium gebruikt. In jouw geval zoek je dan in je brontabel naar het datumveld waarbij je als criterium de Max functie gebruikt.
Je kunt ook een keuzelijst met invoervak (mis)bruiken voor je doel, door als Besturingselementbron de query te gebruiken, waarbij je dus met Max filtert op de hoogste waarde die je wilt hebben, en de overige tekstvelden gegevens uit de bron van de keuzelijst laat halen.
De besturingselement van de keuzelijst is dan een query met de velden MaxVanVeld, Datum, NogEenVeld etc. waarvan je het eerste veld laat zien ( de max waarde)
Het Tekstveld voor de datum krijgt dan als besturingselementbron: [Keuzelijst].Column(1) en het andere tekstveld krijgt als besturingselementbron: [Keuzelijst].Column(2)

Dus in samenvatting: je maakt een keuzelijst, waar je alle velden die je op wilt halen in zet. Met behulp van tekstvelden lees je de overige queryresultaten uit, waarbij je de keuzelijst als bron gebruikt.

Ik had ook gedacht om het met DLookup te doen, maar krijg het toch niet werkend.
Zal nog eens proberen.
Ik laat wel horen of het gelukt is.

Greetz,
Geronimo

Het is dan toch gelukt met Dlookup.
Bedankt voor de moeite.

Mvg,
Geronimo62

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan