Gegevens uit Excel importeren in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

douwin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo allemaal,

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om op een of andere manier gegevens uit Excel te importeren in Word, ik wil namelijk het volgende realiseren; In Word heb ik een onderdelenboek gemaakt van vervangingsonderdelen voor ons bedrijf. Deze hebben allemaal een apart artikelnummer, maar hier staat geen prijs bij. In Excel heb ik nu een bestand met de zelfde artikelnummers waar wel een prijs bij staat. Nu wil ik graag op de website een PDF bestand plaatsten van het Word bestand. Nu zou ik graag zien als je bijvoorbeeld met de cursor op het artikelnummer gaat staan hier een ballonetje of iets dergelijk bij komt te staan met de prijs. Deze zou dus misschien geimporteerd kunnen worden uit Excel. Is hier een manier voor of heb jullie misschien suggesties??

Bij voorbaat dank voor het lezen en helpen.

Met vriendelijke groet, Douwina

Hoi,

- Waarom de prijs niet direct in het bestand geplaatst in plaats van een 'ballonetje' ?
- Om welke versie van Word en Excel gaat het
- Je kunt een samenvoegactie doen, maar om daarin te adviseren moet je hier voorbeelden plaatsen. Staat dat artikelnummer in Word bijvoorbeeld in een tabel ... cel.

Hallo Tée,

- We plaatsen de prijs er niet gelijk bij aangezien het bestand vrij te downloaden wordt voor iedereen. Dat we de prijs er bij kunnen zoeken is alleen voor intern gebruik.\

- Voor Word en Excel gebruik ik versie 7

- Het artikelnummer staat in een tabel. Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd. Deze is niet heel scherp, maar de bedoeling mag duidelijk zijn.

Bekijk bijlage TESTTESTTEST.pdf

Met vriendelijke groet, Douwina

Is er niemand die mij misschien een eindje op weg kan helpen, of misschien kan zeggen dat dit helemaal niet mogelijk is?? Mocht dit namelijk niet mogelijk zijn dan moet ik dringend op zoek naar een alternatief!!

excel

waarom zet je niet alles in Excel? als je op blad1 de gegevens uit deze PDF plaatst en op blad2 het artikelnummer met de prijs, kan je via vertikaal zoeken deze koppelen. je maakt een PDF van blad1. veranderen de prijzen, dan pas je die aan en maak je een nieuwe PDF.

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan