Gegevens uit 'formulier' in tabel stoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinr1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
110
Hallo allemaal,

Ben bezig met acces 2010.
Heb een klein Formuliertje gemaakt.

Hierin staan 4 invul rijen.
En onder een knop: "toevoegen".


Hoe zorg ik dat als ik op de knop 'toevoegen' klik al die 4 ingevulde rijen worden geimporteerd naar de tabel: "YYY"?

Zal waarschijnlijk wel iets simpels zijn met macro's. Maar zover ben ik nog niet :eek:

Bij voorbaat dank.
 
Je hebt een klein formulier gemaakt, zeg je. Heb je dat formulier niet gebaseerd op een tabel? Dat is doorgaans wel de bedoeling... Kijk even in de nieuwsbrief van deze maand, daarin beginnen we met het maken van formulieren. Hopelijk zul je begrijpen dat als je een formulier baseert op een tabel, dat je helemaal geen macro nodig hebt. Alles wat je namelijk invoert in je formulier, wordt gelijk opgeslagen in de tabel!
 
Nee dat niet, het is een lege formulier.
Het is zegmaar om nieuwe medewerkers toe te voegen.

Dus wat de persoon moet invullen op het formulier is: Gebruikersnaam, wachtwoord en e-mail.
Als je dan op "Toevoegen" klikt moet ie die ingevoerde waardes toevoegen aan de tabel "XXX"... Met natuurlijk : Gebruikersnaam moet toegevoegd worden aan het Veld "Gebruikersnaam" van tabel YYY.
 
Baseer je formulier op de tabel Medewerkers, en zet desnoods de eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja.
 
Hoe baseer ik het formulier op de tabel Medewerkers?
en ik heb de eigenschap <Gegevensinvoer> op Ja gezet.

Alleen hoe zorg ik nu dat access ze toevoegt?
Sorry voor het ongemak :p, waarschijnljik is dit een simpel klikkie ergens wat ik net over het hoofd zie.
 
Als je het formulier in Ontwerpweergave hebt geopend, klik je gelijk op de knop <Eigenschappen>. Op het tabblad <Gegevens> is de bovenste optie: <Recordbron>. Die is nu dus leeg bij jou. Selecteer daar de goede tabel. Als de tekstvelden in het formulier nog niet zijn gekoppeld aan de juiste velden, moet dat op dezelfde manier gebeuren. Alleen heet de optie dan <Besturingselementbron>, en zie je in de keuzelijst de Veldnamen.
 
Ja geweldig, dat is gelukt en begrepen!
Alleen nu nog zorgen dat je met de knop "Toevoegen" de informatie verzend.
 
Ja gelukt!
Moest alleen de Primairey Key nog wijzigen.

Bedankt.
// Topic-closed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan