Besten,
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een formulier met een aantal functies. Vanaf het forum heb ik al een boel nuttige tips gehaald en nu loop ik vast. Ik heb een bestand met daarin een formulier. Op dit formulier kunnen gegevens ingevuld worden die dan naar het bestand gekopieerd worden en dit bestand wordt opgeslagen. Deze gegevens heb ik echter ook nodig in een ander bestand en wil ik het liefst vanuit het formulier rechtstreeks naar een reeds bestaand ander bestand kopieren. Ik heb al het een en ander aan code in elkaar geflanst, waarbij het bestaande bestand wordt geopend. De gegevens uit het formulier worden echter niet weggeschreven in het geopende bestaande bestand. Wellicht maak ik een denkfout, hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
afdelingsoverzicht kenniskaart CNS is het bestaande te openen/vullen bestand, met als werkblad 2013. De gegevens uit het formulier worden met een druk op de knop als ander bestand opgeslagen.
Ik ben al enige tijd bezig met het maken van een formulier met een aantal functies. Vanaf het forum heb ik al een boel nuttige tips gehaald en nu loop ik vast. Ik heb een bestand met daarin een formulier. Op dit formulier kunnen gegevens ingevuld worden die dan naar het bestand gekopieerd worden en dit bestand wordt opgeslagen. Deze gegevens heb ik echter ook nodig in een ander bestand en wil ik het liefst vanuit het formulier rechtstreeks naar een reeds bestaand ander bestand kopieren. Ik heb al het een en ander aan code in elkaar geflanst, waarbij het bestaande bestand wordt geopend. De gegevens uit het formulier worden echter niet weggeschreven in het geopende bestaande bestand. Wellicht maak ik een denkfout, hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.
afdelingsoverzicht kenniskaart CNS is het bestaande te openen/vullen bestand, met als werkblad 2013. De gegevens uit het formulier worden met een druk op de knop als ander bestand opgeslagen.
Code:
Private Sub cmbGegevensAfdelingsDB_Click()
'openen werkboek afdelingsoverzicht kenniskaart CNS (= bestaande bestand, WERKT > AFDELINGSOVERZICHT OPENT NU ZICHTBAAR, ACTIVEWINDOW.VISIBLE = TRUE OMZETTEN NAAR FALSE OM NIET ZICHTBAAR TE KRIJGEN)
Dim active As String
Dim wb As Workbook
Application.ScreenUpdating = False
active = ActiveWorkbook.Name
On Error Resume Next:
Set wb = Workbooks("afdelingsoverzicht kenniskaart CNS.xlsm")
On Error GoTo 0
If wb Is Nothing Then
Set wb = Workbooks.Open("G:\.......\afdelingsoverzicht kenniskaart CNS.xlsm")
wb.activate
ActiveWindow.Visible = True
Workbooks(active).activate
Else
wb.activate
ActiveWindow.Visible = True
Workbooks(active).activate
End If
Application.ScreenUpdating = True
'zoeken naar 1e lege cel in werkboek afdelingsoverzicht discipline CNS
Cells.Find(What:="", After:=Range("A2"), LookIn:=xlValues, LookAt:=xlPart, searchorder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:=False).activate
'invullen van de score op het afdelingsoverzicht discipline CNS
With Sheets("2013")
ActiveCell.Offset(0, 0) = Me.cmbFunctie
ActiveCell.Offset(0, 1) = Me.txtNaam
End With
End Sub
het gaat volgens mij mis bij het selecteren/activeren van het bestand afdelingsoverzicht kenniskaart CNS en of bij de selectie van de lege cel in dit bestand. Wie o wie geeft me en zet in de goede richting