• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit keuzelijst halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Hallo, ik heb een keuzelijst gemaakt waarbij meerdere van de mogelijke opties aangevinkt kunnen worden. Nu wil ik dat in blad 2 een "X" o.i.d. komt te staan wanneer die letter aangevinkt is in de keuzelijst in blad 1. Iemand een idee hoe ik de gegevens uit die keuzelijst kan halen?

Bijlagen

En dit is forum nummer 3...
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Sheets(2).Range("B2:B" & Sheets(2).Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Row).ClearContents
    For x = 0 To ListBox1.ListCount - 1
        If ListBox1.Selected(x) = True Then
            Sheets(2).Range("A2:A" & Sheets(2).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row).Find(ListBox1.List(x)).Offset(, 1) = "JA"
        End If
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Okee en in welk werkblad moet ik dit plaatsen zodat het gaat werken? Want tot nu toe werkt hij nog niet

Maak een ActiveX commandbutton aan op blad1
Activeer de ontwerpmodus en dubbelklik hierop
Plak bovenstaande code in je VB editor...

Laatst bewerkt:
Ah helemaal top! Bedankt! Excuses voor het plaatsen op 3 fora! Zal er proberen aan te denken om dit de volgende keer niet weer te doen! Bedankt voor de oplossing voor mijn probleem!

Graag gedaan, maar let wel. Veel helpers haken af bij cross posting en je wordt er niet populairder op.... (just sayin')
Vergeet je niet alle vragen te sluiten?

Ciao!

Okee ik ga er proberen aan te denken dit niet weer te doen, want ik wil natuurlijk wel gewoon dat er mensen zijn die me nog willen helpen ;)
Ik heb nu alle vragen als opgelost gemarkeerd.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan