• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit kolom verwerken in rekenblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanDS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2015
Beste forummers,

Ik heb een invoerwaarde op mijn rekenblad (sheet 'NEN5060', cel Y2) die mag lopen van 0 tot 360. Nu heb ik op een aparte sheet (sheet 'Invloed hoek op rendement') de getallen 0 tot 360 in een kolom staan. De uitkomsten van het rekenblad (sheet 'NEN5060', cel AA6) voor deze verschillende waardes, zou ik dan graag in de kolom ernaast willen krijgen.
Ik heb dus als het ware een uitgebreide formule waar ik voor de waarde X, 0 tot 360 wil invoeren; de Y waardes worden hiermee uitgerekend.

Ik kom er helaas niet uit! Hoe pak ik dit aan?

Gezien de grootte van dit bestand (ruim 8 MB) ben ik helaas genoodzaakt dit via dropbox te uploaden:
https://www.dropbox.com/sh/us77krjg3ek5nrv/AACKlaOv_xuTkhTSvsDxSqAva?dl=0

Bij voorbaat dank!:)

Daan

Maak even een representatief voorbeeldje. Downloaden via dropbox lukt niet (duurt mij te lang)

Hallo VenA,

Bedankt voor uw reactie!

Hierbij het voorbeeldje; de formule die hierin gebruikt is, is echter niet representatief voor de echte situatie. Bij een simpele formule was doorvoeren natuurlijk mogelijk geweest.

Groet,

Daan

Bijlagen

Sorry, maar ik begrijp niet veel van de vraag en het voorbeeldje

In plaats van het getal onder 'invoer', wil ik de getallen uit de kolom 'Rekenwaardes' van sheet 2 gebruiken.
Gebruik maken van gegevensvalidatie?

De uitkomsten van de afzonderlijke waardes (getal onder 'uitvoer'), wil ik terug laten komen in de kolom 'Uitkomsten formule' op blad 2.
Iets met vertikaal zoeken?

De formule die ik hier gebruik is niet representatief voor de echte situatie; anders was doorvoeren natuurlijk mogelijk.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.

Dus graag wat meer uitleg of wat invullen in het voorbeeldbestand.

Hallo VenA,

Bedankt voor uw reactie.

Excuus voor de onduidelijke informatie; ik vind het wat lastig om het te omschrijven!

Ik heb een formule met X als invoergetal en Y als antwoord. Nu wil ik deze formule met meerdere getallen doorrekenen op een aparte sheet.
Op deze sheet heb ik in een kolom alle invoergetallen staan die ik wil gebruiken: 0 t/m 360. Nadat er een getal ingevoerd is in de formule, komt hier natuurlijk een antwoord uit. Dat antwoord wil ik in de kolom naast de invoergetallen zetten; X en Y naast elkaar.

Ik heb in mijn hoofdblad een invoercel (waar de X als invoergetal in moet komen) en een antwoordcel (waar antwoordgetal Y in komt te staan). Hoe moet ik dit met een aparte sheet zo maken dat mijn kolom met X getallen aan wordt gesproken voor het gebruik in deze invoercel en dat de getallen die in de antwoordcel verschijnen, vervolgens in de kolom met Y waarden verschijnt op mijn aparte sheet?

Het lukt me niet om dit veel beter te omschrijven; het is jammer dat het bestand waarin ik werk zo omvangrijk is dat ik het hier niet kan uploaden!

Groet,

Daan

Vul in het geplaatste voorbeeldje in #3 eens wat getallen in zodat het het allemaal wat begrijpelijker wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan