• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit lijst halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo

Ik heb een bestand met het tabblad pwo, daar kies ik in c11 het juiste voertuig en de rest van de gegevens worden ingevuld dit gaat goed.
Maar nu willen we dit uitbreiden naar het volgende.
We willen graag dat de gegevens uit het tabblad data overgenomen worden naar het tabblad pwo, en dit ingevuld vanaf a22 en naar beneden met de gegevens die in tabblad data staan onder het gekozen voertuig.
Zie voorbeeld pwo c11 is nu 100, en als je gaat kijken in data zie je, onder kolom k staan een aantal ingevulde cijfers.
De gegevens die ervoor staan moeten worden overgenomen naar het tabblad pwo maar zonder de lege regels die geen cijfer hebben.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
Kan dit met een formule??
Of hoe kan ik dit anders oplossen.

vr gr Spokkem

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Begin je zinnen even met een hoofdletter, dat leest een stuk makkelijker.

Los van de in mijn optiek rommelige opzet van het bestand kan ik geen referentie vinden in de tab 'Data' met een kenteken.

VenA

Het klopt dat het bestand in het tabblad data rommelig is we zijn nog bezig om uit te zoeken hoe we de gegevens over kunnen zetten naar Pwo.
We hebben dus maar een klein stukje ingevuld dit moet in de toekomst veel meer gaan worden als we weten hoe dit kan.
De referentie die we in gedachten hadden zou zijn dat we kijken naar tabblad pwo in de cel c11 daar staat nu 100.
In het tabblad data zie je in kolom k2 ook 100 staan, onder 100 staan in de kollom getallen.
De data voor deze getallen willen we overnemen in de pwo invullend vanaf a22 naar beneden en dan zonder lege regels ertussen.
Dit is het gegeven dat we willen gebruiken om de gegevens van het tabblad dat naar de pwo over te zetten.
De kentekens en andere gegevens koppelen we later.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijker heb gemaakt.

Vr gr Spokkem

Wie of wat is Pwo?

De vrachtbrieven lijken mij gegevens die je uit een database ophaalt. Dus wat het moet worden weet ik niet maar mogelijk een andere helper wel.:d

zie blad PWO (2) het blad wordt ingevuld als je de gele cel veranderd.
Er zitten hier krakken die het op een veel kortere manier kunnen.
de code staat achter het tabblad (rechts klikken op tabblad en programmacode kiezen)

Bijlagen

VenA

Pwo is het tabblad pwo, daar moeten de gegevens in komen te staan.

vr gr Spokkem

emields

Dat klopt
Ik ben aan het proberen maar op een of andere manier werkt de code niet bij mij als ik een ander nummer invul komt er niks te staan.
doe ik wat verkeerd??

emields

Emields eerst nog bedankt voor de macro.

Ik heb geprobeerd de macro aan een knop toe te wijzen.
Maar als ik dat wil doen ziet hij de macro helemaal niet.

vr gr Spokkem

Dat kan ook niet met een Worksheet_Change.

Om de code werkend te krijgen dan moet het zo zijn
Code:
Set d = .Range("j2:x2").Find(x, , xlValues, xlWhole)

VenA

Bedankt voor de reactie.

Ik heb de code aangepast en hij werkt nu.
Ik kan hier verder mee en de rest gaan aanpassen zodat hij verder compleet wordt.

bedankt hiervoor.

Vr gr Spokkem

emields

Bedankt voor de code.

Met de aanpassing van VenA werkt hij nu.
Ik kan hier mee verder werken.

Bedankt hiervoor.

Vr gr Spokkem.

Gooi alles in een array en maak gebruik van 'enableevents = false'.

Of maak gebruik van autofilter.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan