Gegevens uit listbox opslaan in Excelsheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EJProsman

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Berichten
43
Beste kenners,

Ik heb een vraagje: is het mogelijk om een listbox op te slaan in een tabblad. Ik heb een formulier met daarin een listbox met 3 kolommen. De gegevens in de listbox moeten opgeslagen worden in een database, onder de laatst ingevulde data in respectievelijk kolom E, F en G. Is zoiets mogelijk? En zo ja, kan iemand mij een zetje in de goede richting geven?

Alvast bedankt voor de hulp,

EJProsman
 
Heb je een voorbeeldbestandje?
Formulier als in Userform?
Welke gegevens uit de Listbox?
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb een simpel voorbeeld bestandje gemaakt waarin de essentie van de vraag terugkomt. Het is de bedoeling dat de gegevens in de listbox worden opgeslagen in blad1 onder de kopjes gegeven1, gegeven2 en gegeven3. Het kan zijn dat hier al wat gegevens opgeslagen zijn, dan moet het er netjes onder komen te staan. Het aantal rijen in de listbox kan verschillen, het kan slechts 1 rij zijn, het kunnen er ook meerdere zijn. In principe zit er geen limiet op. Het zijn wel altijd 3 kolommen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Als het voorbeeld duidelijker moet hoor ik het graag.

Bedankt!
EJProsman
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    18,6 KB · Weergaven: 154
Een paar dagen geleden voorbij zien komen.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Dim lngListLoop As Long, lngRowNum As Long, lngColNum As Long
    lngRowNum = Worksheets("Blad1").Range("B65536").End(xlUp).Offset(1).Row
    lngColNum = 2
    With Me.ListBox1
        For lngListLoop = 0 To .ListCount - 1
            If .Selected(lngListLoop) = True Then
                For i = 0 To 2
                    Sheets("Blad1").Cells(lngRowNum, lngColNum + i) = .List(lngListLoop, i)
                Next
                 lngRowNum = lngRowNum + 1
            End If
         Next
    End With
End Sub
 
Hee,
Sorry voor mn late reactie, ik had een paar dagen geen internet hier.. Ik heb de code geprobeerd en mede omdat ik er weinig van snap werkt het nog niet helemaal naar het zin.. De code slaat alleen de geselecteerde regel op. Het is de bedoeling dat hij alle regels in de listbox opslaat. Het aantal regels kan variëren. Weet jij misschien hoe dat werkt? Ik heb het vermoeden dat het om een kleine aanpassing gaat.
Alvast bedankt,

EJProsman
 
Zoiets?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
      lngColNum = 2
       With Me.ListBox1
  If .ListIndex = True Then
        For y = 0 To ListBox1.ListCount - 1
          lngRowNum = Worksheets("Blad1").Range("B65536").End(xlUp).Offset(1).Row
            For i = 0 To 2
          Sheets("Blad1").Cells(lngRowNum, lngColNum + i) = .List(y, i)
        Next i
       Next y
      End If
    End With
 End Sub
 
Laatst bewerkt:
Het werkt Harry, ben er zeer content mee. Ik hoop dat nog veel mensen hier wat aan hebben!
Ik ga de vraag in ieder geval op opgelost zetten;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan