gegevens uit listbox printen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Siel

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Ik zit weer eens met een probleem, ik heb eindelijk een zoekfunctie volledig aan de praat (de gegevens records komen nu in een listbox te staan), maar nu wil ik de gegevens die in de listbox komen te staan uitprinten. Helaas kom ik er niet uit. Heb al op het forum gezocht en op google gezocht, maar helaas kom ik met de informatie die ik daar vind geen steek verder. Ik heb ook geprobeerd om de gegevens door te sturen naar een rapport, maar dat gaat niet als ik meer dan 1 record door wil sturen ( het kan ook zijn dat ik iets vreselijk verkeerd doe). Kan iemand mij hiermee helpen??

Wilco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je listbox bestaat uit een aantal regels die we records zullen noemen. Schrijf die records weg naar een tijdelijke tabel en basseer je rapport op die tijdelijke tabel. Run nu het rapport.

Dit is slechts één mogelijkheid.

BTW rar kan ik niet lezen.

Enjoy!

call me stupid :o , maar hoe schrijf ik ook alweer weg naar een tijdelijke tabel? (ik zal zometeen ook even een zip plaatsen ipv een rar)

maar hoe schrijf ik ook alweer weg naar een tijdelijke tabel

Door een toevoegquery te draaien.
Zul je in dit geval met VBA moeten doen.

Groet,

Tardis

Niet helemaal, ben bezig met een opdracht voor mijn stage. ik zal meteen even kijken naar de code, dacht dat ie wel goed in elkaar stak dit keer :D maar helaas :) maar heb je nog een tip over een tijdelijke tabel maken? ik vind op google namelijk wel een hele hoop mensen die het gebruiken, maar ze leggen nooit uit hoe ze het nou eigenlijk gedaan hebben :)

Er zijn meerdere mogelijkheden, dit is er een van.
Ik geef je de aanpak, verder zelf uitwerken ;)

Maak een knop.
Zet in de Bij Klikken gebeurtenis qua opzet deze code (DoCmd volgorde aanhouden):

Code:
Dim strRowsource As String

strRowsource = Me.lstSelectie.Rowsource

DoCmd.RunSQL "DROP TABLE tblTemp;"
DoCmd.RunSQL "CREATE TABLE tblTEMP (kolom1 Integer, kolom2 Text, kolom3 Date);" 
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblTmp " & strRowsource

DROP TABLE, CREATE TABLE en INSERT INTO staan beschreven in VBA Help.

Groet,

Tardis

zo klaar. :) Bij deze: Tardis heel erg bedankt voor het praktisch in mijn schoot werpen van het antwoord :D nu nog even een goed formulier maken om uit te printen en dan is ie af.

Hier nog even een paar kleine dingetjes waar ik tegenaan liep, zodat een ieder die dit leest niet dezelfde fouten maakt :)

voordat je DROP TABLE kunt doen moet er wel eerst een tabel aangemaakt zijn, dus voordat je de eerste keer de code gebruikt, even een tabel met dezelfde naam aanmaken.

vergeet bij CREATE TABLE de [] niet om de kolomnamen heen te zetten :o

en vergeet de spatie niet na de tabelnaam bij INSERT INTO :D

Nogmaals bedankt Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan