BJansen1984
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 sep 2016
Goedemiddag,
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom.
Voor een productdatabase ben ik bezig met een "bijbehorende producten" kolom.
Deze kan natuurlijk handmatig worden ingevoerd, maar bij een product database van 12.000 producten is dit nogal een klus.
In kolom A staan de verschillende artikelnummers, kolom B het model waarvoor het artikelnummer in kolom A geschikt voor is en kolom C zou de bijbehorende producten moeten gaan herbergen.
De gegevens in kolom C dienen ; gescheiden te zijn.
Nu zou ik natuurlijk in cel C2 de formule =A2&";"&A3&"... kunnen gebruiken
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een formule die aan de hand van de waarde(s) in kolom B de bijbehorende artikelnummers uit kolom A in kolom C kan verwerken.
Misschien is het helemaal niet mogelijk, maar ik denk ik vraag het toch eens hier.
Met vriendelijke groet,
Bas Jansen
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom.
Voor een productdatabase ben ik bezig met een "bijbehorende producten" kolom.
Deze kan natuurlijk handmatig worden ingevoerd, maar bij een product database van 12.000 producten is dit nogal een klus.
In kolom A staan de verschillende artikelnummers, kolom B het model waarvoor het artikelnummer in kolom A geschikt voor is en kolom C zou de bijbehorende producten moeten gaan herbergen.
De gegevens in kolom C dienen ; gescheiden te zijn.
Nu zou ik natuurlijk in cel C2 de formule =A2&";"&A3&"... kunnen gebruiken
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een formule die aan de hand van de waarde(s) in kolom B de bijbehorende artikelnummers uit kolom A in kolom C kan verwerken.
Misschien is het helemaal niet mogelijk, maar ik denk ik vraag het toch eens hier.
Met vriendelijke groet,
Bas Jansen