• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit meerdere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldredduck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2007
Hallo excelexperts,

Ik zou graag een oplossing willen vinden voor het volgende, maar door gebrek aan voldoende kennis lukt mij dat niet.
Ik heb een xls.bestand met daarin ca 50à 60 sheets, waarvan de sheetnaam een plaatsnaam is. In deze sheets staat in A1 postcode, B1 plaats enz. tot en met kolom H, in alle sheets dezelfde indeling. Wel komen er bij de ene plaats meer postcodes voor dan bij de andere.
Ook kan het zo zijn dat bij 2 verschillende sheets dezelfde postcode zijn ingevuld.
Is er een mogelijkheid om als bijv postcode 6040 wordt in gegeven, alle sheets worden doorlopen en voor elke keer dat de gegeven postcode voorkomt deze apart wordt weergegeven met daarbij de gegevens zoals aantal maandag, aantal vrijdag, en deze dan na het door zoeken van het gehele bestand worden opgeteld.?

Helaas is mijn kennis te gering,:o: en zou ik graag een voorbeeld of opzetje willen krijgen, als het mogelijk is, om te laten gebeuren wat ik vraag.
Bijvoorbaat dank voor het mee denken,:thumb:

mvrgr

Alex

P.S. Heb deze vraag ook gesteld in het Forum VBA for Applications.

Indien gewenst kan ik een voorbeeld bestandje bijsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan