• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit meerdere tabbladden halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnFM

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2016
Berichten
25
Goedemiddag allen,

Ik zit met een vraag over het onttrekken van wat gegevens (in aantallen) van het ene tabblad naar het andere tabblad. Moeilijk om het zo uit te leggen, dus ik heb in de bijlage het excelbestand gezet.
Hierin staat ook verdere uitleg.

Mochten jullie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik dit uiteraard graag.
Alvast bedankt voor iedere bijdrage!

MartijnFM
Bekijk bijlage MartijnFM.xlsx
Bekijk bijlage book2.xlsx
 
Laatst bewerkt:
ZO bedoel je?
 

Bijlagen

  • overzicht per maand.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 41
ZO bedoel je?

Dat is precies wat ik bedoel. Perfect.

EDIT: Nog een vraag. Stel nu dat ik het van twee (of meer) maanden op wil tellen. Hoe ziet zoiets er dan uit?
Dus bijvoorbeeld dat ik uit het dropdownmenu de maand Maart selecteer en dat hij dan de hoeveelheden toont van januari, februari en maart samen.
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat het zo goed is. Je kan zelf de periode bepalen. Kijk maar of dit naar wens is.

Gr.

Sjon
 

Bijlagen

  • overzicht per maand.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 26
Dan denk ik dat het zo goed is. Je kan zelf de periode bepalen. Kijk maar of dit naar wens is.

Gr.

Sjon

Sjon, je was weer vroeg bezig hier. Wat zijn er toch veel dingen mogelijk in Excel :)
Ziet er wederom perfect uit!

Ik zal kijken of ik e.e.a. zelf ook kan toepassen in mijn bestand.

EDIT: Toepassen ging prima! Was ook een vrij simpele oplossing uiteindelijk. Wederom dank!
 
Laatst bewerkt:
Nog een laatste ding. De rest van de kosten is wel evenredig.
Maw 120.000 per jaar wordt verdeeld als 10.000 per jaar. Kan ik op basis van mijn 'Vanaf' tm 'Tot en met' uitrekenen hoeveel maanden verschil hierin zit?

Vanaf: Jan
Tot en met: Maart

Aantal maanden is dus 3. 3 * 10.000 = 30.000 = kosten voor periode.
 
schets je wens even in een voorbeeldbestandje, want ik begrijp je niet helemaal.
 
Kan ik op basis van mijn 'Vanaf' tm 'Tot en met' uitrekenen hoeveel maanden verschil hierin zit?
dat kan met volgende formule
PHP:
=VERGELIJKEN(C7;maanden;0)-VERGELIJKEN(B7;maanden;0)+1
 
In C28
Code:
=(VERGELIJKEN(D22;maanden;0)-VERGELIJKEN(C22;maanden;0)+1)*10000
 
In C28
Code:
=(VERGELIJKEN(D22;maanden;0)-VERGELIJKEN(C22;maanden;0)+1)*10000

Oh, ik had je vorige bericht over het hoofd gezien, excuses.
De formule werkt echter niet. Ik heb overigens de Engelse versie van Excel, dan kom ik op:
=(MATCH(D22;maanden;0)-MATCH(C22;maanden;0)+1)*10000

Als ik met mijn muis naar de formulebalk ga en hover over het D22 deel, dan wordt deze blauw. Bij C22 gebeurt dit niet.
 
nu met bijlage
 

Bijlagen

  • MartijnFM.xlsx
    15,1 KB · Weergaven: 26
Yes! Perfect! Hier kan ik weer even mee vooruit.
Heel erg bedankt voor de hulp & moeite :D

Raar dat de eerste formule niet werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan