Goedenmorgen,
We zijn bezig om een nieuwe website te vullen met bepaalde informatie uit een Excel feed bestand. Ik heb even een voorbeeld bestandje gemaakt die de situatie weergeeft, zie bijlage.
Het idee is dat we een overzicht willen hebben waarin we kunnen zien welke specificatie in welke categorie is gebruikt. Het probleem is echter dat niet alle specificaties hetzelfde zijn, bijvoorbeeld:
diameter objectief : 100
diameter objectief : 50
De zoekopdracht zou dus op een deel van de tekst moeten gebeuren.
Wat ik zou willen weten is bijvoorbeeld:
In welke categorieën staat de spec 'Diameter objectief'
In welke categorieën staat de spec 'Infrarood ingebouwd'
etc.
Het probleem is dat het echte bestand 35 kolommen met specificaties heeft en 12000 artikelen op eigen regels. En ze staan compleet door elkaar heen, in verschillende kolommen.
In het voorbeeld bestand zou ik dus als resultaat willen krijgen:
Diameter objectief:
Infrarood ingebouwd:
Kleur:
Ik zat zelf al e.e.a. te proberen met een draaitabel, maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat de specificaties in verschillende kolommen staan.
Ik hoop dat het voorbeeld zo een beetje duidelijk is. En misschien is het wel onmogelijk, maar mogelijk weet 1 van jullie wel een oplossing
?
We zijn bezig om een nieuwe website te vullen met bepaalde informatie uit een Excel feed bestand. Ik heb even een voorbeeld bestandje gemaakt die de situatie weergeeft, zie bijlage.
Het idee is dat we een overzicht willen hebben waarin we kunnen zien welke specificatie in welke categorie is gebruikt. Het probleem is echter dat niet alle specificaties hetzelfde zijn, bijvoorbeeld:
diameter objectief : 100
diameter objectief : 50
De zoekopdracht zou dus op een deel van de tekst moeten gebeuren.
Wat ik zou willen weten is bijvoorbeeld:
In welke categorieën staat de spec 'Diameter objectief'
In welke categorieën staat de spec 'Infrarood ingebouwd'
etc.
Het probleem is dat het echte bestand 35 kolommen met specificaties heeft en 12000 artikelen op eigen regels. En ze staan compleet door elkaar heen, in verschillende kolommen.
In het voorbeeld bestand zou ik dus als resultaat willen krijgen:
Diameter objectief:
Categorie 1
Categorie 2
Categorie 3
Categorie 4
Categorie 6
Categorie 7
Categorie 8
Categorie 9
Infrarood ingebouwd:
Categorie 1
Categorie 3
Categorie 5
Categorie 7
Categorie 9
Kleur:
Categorie 1
Categorie 7
Ik zat zelf al e.e.a. te proberen met een draaitabel, maar dat krijg ik niet voor elkaar omdat de specificaties in verschillende kolommen staan.
Ik hoop dat het voorbeeld zo een beetje duidelijk is. En misschien is het wel onmogelijk, maar mogelijk weet 1 van jullie wel een oplossing