Joost.van.Steeg
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 okt 2006
Hoi,
Ik ben een beginneling in de wereld van .Net en had een aantal vragen met betrekking tot een opdracht die ik dien uit te voeren.
De bedoeling is dat ik mijn administratie in Excel laat communiceren met een boekhoudprogramma genaamd SnelStart. SnelStart is gebaseerd op een Access Database en heeft een .DLL file genaamd: SnelStartGateWay.dll.
Nu zou ik graag de koppeling willen maken in .Net. Snelstart geeft een aantal voorbeelden gemaakt in VB 6.
Vraag 1: Is .Net backward compatible ? Oftewel, kan ik de VB6 code ook gewoon in .Net gebruiken ?
Vraag 2: Ik heb hieronder even een stuk code toegevoegd. clsGWaySnelStart is niet gedeclareerd waardoor ik mijn code niet kan uitvoeren. Moet dit object elders in de code worden aangemaakt?
Vraag 3: Snelstart geeft een bestand mee genaamd "Form1.frm" welke een voorbeeld bevat in VB6. Ik heb deze niet kunnen openen met Visual Studio, heeft iemand enig idee hoe ik de onderliggende code zou kunnen bekijken ?
Vraag 4: Moet ik de DLL file bij mijn VB-project betrekken ? Zo ja, hoe ?
BVD, ook algemene opmerkingen zijn welkom.
CODE:
Ik ben een beginneling in de wereld van .Net en had een aantal vragen met betrekking tot een opdracht die ik dien uit te voeren.
De bedoeling is dat ik mijn administratie in Excel laat communiceren met een boekhoudprogramma genaamd SnelStart. SnelStart is gebaseerd op een Access Database en heeft een .DLL file genaamd: SnelStartGateWay.dll.
Nu zou ik graag de koppeling willen maken in .Net. Snelstart geeft een aantal voorbeelden gemaakt in VB 6.
Vraag 1: Is .Net backward compatible ? Oftewel, kan ik de VB6 code ook gewoon in .Net gebruiken ?
Vraag 2: Ik heb hieronder even een stuk code toegevoegd. clsGWaySnelStart is niet gedeclareerd waardoor ik mijn code niet kan uitvoeren. Moet dit object elders in de code worden aangemaakt?
Vraag 3: Snelstart geeft een bestand mee genaamd "Form1.frm" welke een voorbeeld bevat in VB6. Ik heb deze niet kunnen openen met Visual Studio, heeft iemand enig idee hoe ik de onderliggende code zou kunnen bekijken ?
Vraag 4: Moet ik de DLL file bij mijn VB-project betrekken ? Zo ja, hoe ?
BVD, ook algemene opmerkingen zijn welkom.
CODE:
Code:
Private Sub mtdToevoegenJournaalPost()
On Error GoTo ErrorHandler
'Declaratie variabelen
[COLOR="DarkRed"]Dim mvrGWaySnelStart As clsGWaySnelStart[/COLOR]
Dim mvrAdmiInEuro As Boolean
Dim mvrGbOmschrijving As String
'Aanmaken nieuwe ToegangsObject
Set mvrGWaySnelStart = New clsGWaySnelStart
With mvrGWaySnelStart
'Openen administratie
.mtdGWayAdmiOpenen "C:\SnelStart\Administraties\", "SnelStart Voorbeeldbedrijf"
'Uitlezen of Administratie in Euro's is
mvrAdmiInEuro = .prpGWayAdmiInEuroGet
Debug.Print "Adminitratie in Euro is " & mvrAdmiInEuro
'Uitlezen omschrijving van Grootboek 9990
mvrGbOmschrijving = .mtdGWayGrootboekOmschrijving(9990)
Debug.Print "Omschrijving van GrootBoek 9990 is " & mvrGbOmschrijving
'Journaalpost openen
.mtdGWayJpAanmaken Now, 9990, "ABC", "OmschrijvingXYZ"
'Regels aan JournaalPost toevoegen
.mtdGWayJpRegelToevoegenV616 8001, "DebetZZZZ", 100, 0
.mtdGWayJpRegelToevoegenV616 8002, "CreditYYYY", 0, 75
.mtdGWayJpRegelToevoegenV616 8002, "CreditYYYY", 0, 25
'Journaalpost sluiten
.mtdGWayJpSluiten
'Sluiten administratie
.mtdGWayAdmiSluiten
'Starten applicatie