Gegevens uitwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waterman1970

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2018
Hoi iedereen,

In Access 2013 bestaat de functie Synchronisatie niet meer; het is echter wel mogelijk via web, maar dat gebruik ik niet.

Ik heb een lekkere database in Access 2013 gemaakt en sommige gegevens wil ik op de een of andere manier kunnen "synchroniseren" bij onze fabrikant in Azië!
- van een grote broer een kopie maken en deze - na aanpassingen - een kleine broer noemen
- beiden voorzien haast dezelfde opgeslagen import- en exportbewerkingen
- de kleine broer via wetransfer naar fabrikant mailen
- en tenslotte de gegevens met elkaar uitwisselen via opgeslagen import- en exportbewerkingen; misschien met behulp van Teamviewer?
Is dit een alternatieve (correcte) manier van gegevens uitwisselen of kan dat anders?

Met andere woorden: Wat is tegenwoordig de beste manier om gegevens over heen en weer met elkaar uit te wisselen?

Ik verneem graag jullie suggesties.

Waterman

Denk dat je als je gegevens echt foutloos wilt synchroniseren je toch ergens best een backend en frontend systeem opzet (er zijn daar genoeg betaalbare hosting diensten voor op 't web te vinden). Met updaten, toevoegen en verwijderen via queries nadat checken of een gegeven al bestaat, gewijzigd zijn of verwijderd bij de ene en zowel de andere ga je je op glad ijs begeven als je dat geautomatiseerd wilt doen. En het beste systeem bestaat niet hoor; iedere situatie is anders en hangt van veel factoren af.

Laatst bewerkt:
De nieuwere versies synchroniseren alleen nog maar via SharePoint. Dus als jullie SharePoint (gaan) gebruiken, is je probleem makkelijk op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan