• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

daviddavid

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2015
Hallo,
dit is mijn eerste bericht op helpmij.nl
ik heb een werkblad in excel gemaakt.
Om het simpel uit te leggen,
in cel a3 wil ik een bedrag invullen, maar dit bedrag mag nog niet ingevuld worden alvorens ik een keuze heb gemaakt uit mijn meerkeuzelijst in cel a1.
Ik heb al geprobeerd met gegevens validatie toe te passen op cel a3 door middel van aangepaste lijst in gegevensvalidatie en dan de formule invoeren a1>0
Maar als ik dit doe kan ik niets meer invullen want deze geeft dan altijd de foutmelding.
in bijlage het bestandje, dus ik moet eerste in kolom A iets gekozen hebben alvorens ik een bedrag mag invullen in kolom C
Alvast bedankt
Grts
David

Bijlagen

De aangepaste validatie werkt wel met jouw formule, maar je moet het vinkje uitzetten bij "Lege cellen negeren".
Ik neem aan dat het om kolom C gaat waarde validatiecriteria moet komen op kolom A.
Formule is: =A4>0

De aangepaste validatie werkt wel met jouw formule, maar je moet het vinkje uitzetten bij "Lege cellen negeren".
Ik neem aan dat het om kolom C gaat waarde validatiecriteria moet komen op kolom A.
Formule is: =A4>0

Harry,
In kolom A heb ik al gegevensvalidatie , daar moet ik nl. kunnen kiezen uit een lijst.
Dus ik weet niet hoe je daar een 2de validatie aan kan toevoegen.
Ik wil bekomen dat je eerst in kolom A een keuze moet maken alvorens je in kolom C een getal kan invullen.
Harry, kan je het is niet in het bestand aanpassen zoals jij bedoeld.
Bedankt
Mvg
David

Bij deze David.

Ps. Pak de reageerknop i.p.v. de quoteknop om te reageren.

Bijlagen

Graag gedaan,

Ik heb je lijstje in kolom A ook maar in onderstaand bestand aangepast.
Je kan op blad2 nu tot A1000 gegevens aanvullen zonder dat je lege plaatsen in je lijst krijgt.

Bijlagen

Dank u wel Harry, dit stoorde mij namelijk ook, en het was inderdaad vervelend.
Als je wil mag je me is zeggen hoe je dit hebt gedaan.
Ik lees het morgen dan wel, nu ga ik slapen want heb morgen de vroege :-((
Bedankt harry.

Ik heb een formule geplaatst in je gedefinieerde naam "Omschrijving".

Ik ga ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan