• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gegevens validatie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik een heel eind ben. Ik heb de instructies gebruikt uit de video die ik keerder plaatste om de dropdown lijst te configureren.

en ik vond nog een stukje oude code waarmee je de combobox alleen in de actieve cell toont en niet permanent in de elke cel hoeft te zetten. daarmee gedraagt de combobox zich sterk gelijkend op de datavalidatie dropdown in de cel.

qua opmaak kan het nog wat beter en ook de event handling nadat je een keuze hebt gemaakt in de combobox maar de dropdownlijst ziet er nu uit zoals je vraagt volgens mij en zonder die samentrekking hulpkolom gewoon de data uit gegevens kol A en B

Bijlagen

Ik denk dat ik een heel eind ben. Ik heb de instructies gebruikt uit de video die ik keerder plaatste om de dropdown lijst te configureren.

en ik vond nog een stukje oude code waarmee je de combobox alleen in de actieve cell toont en niet permanent in de elke cel hoeft te zetten. daarmee gedraagt de combobox zich sterk gelijkend op de datavalidatie dropdown in de cel.

qua opmaak kan het nog wat beter en ook de event handling nadat je een keuze hebt gemaakt in de combobox maar de dropdownlijst ziet er nu uit zoals je vraagt volgens mij en zonder die samentrekking hulpkolom gewoon de data uit gegevens kol A en B
Roel, bedankt voor je inzet ik zal morgen even kijken. Moet nu naast moeders op de bank zitten 🙄

Roel, ook dit werkt prima en idd de combobox behoeft nog wat aanpassingen. even kijken hoe we dat gaan doen en hoe ik dit elders kan toepassen.
Bedankt Roel..

Hier zijn er 2 van de verschillende mogelijkheden.
bestand eerst opslaan als xlsm
Emields, ik ben aan het knutselen geweest met jou mooie oplossing. de locatie aangepast en breedte listbox. Maar als ik de code in een ander bestand wil gebruiken werkt het niet. want de listbox kan niet gevonden worden lijkt het. Waar kan ik die vinden.

Bijlagen

Of zó:
2 alternatieve methoden:
- met een ActiveX-combobox als dropdownlist (zie 'style')
- met een dropdown formcontrol

selecteer een cel in kolom A
Maak een keuze in een van de controls.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
SNB, dat is ook een optie.
Zo zijn er dus toch nog veel wegen die naar Rome leiden.
bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan