Gegevens van 1 form naar een andere form

Status
Niet open voor verdere reacties.

kokkie20

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,
Ik ben bezig met een opdracht maar zit met een klein probleem.
Ik heb een form waarin database gegevens in een datagridview staan.
Deze gegevens wil ik dan inladen in een andere form.
Ik heb al voor elkaar dat hij de gegevens meegeeft, maar hij wilt ze neit in de textboxen laten zien.
Hierbij de code:

Dit is de database formulier, wanneer er een checkbox is aangevinkt, dan moet hij de waardes meegeven naar de main formulier.
Code:
        private void btnOpen_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            for (int i = 0; i < dataGridView1.Rows.Count; i++)
            {
                if (Convert.ToBoolean(dataGridView1.Rows[i].Cells[0].FormattedValue) == true)
                {
                    using (Main form2 = new Main())
                    {
                        // Hier moet hij alle data storen in strings/etc zodat het doorgespeeld
                        // kan worden naar de eerste form om in te laden in de textboxes.
                        // daarna moet hij deze form sluiten anders kan hij door blijven *****n ;-)
                        string TotalCups = dataGridView1.Rows[i].Cells[2].Value.ToString();
                        string Length = dataGridView1.Rows[i].Cells[3].Value.ToString();
                        string Height = dataGridView1.Rows[i].Cells[4].Value.ToString();
                        string Width = dataGridView1.Rows[i].Cells[5].Value.ToString();
                        form2.GetDataFromDatabase(TotalCups, Length, Height, Width);
                    }
                }
            }
        }

Hier haal ik ze op, om ze in een de textboxes te zetten, alleen hij wilt dit dus niet doen.
Code:
        public void GetDataFromDatabase(string TotalCup, string Length, string height, string width)
        {
            txtTotalCups.Text = TotalCup;
            txtCupLength.Text = Length;
            txtCupHeight.Text = height;
            txtCupwidth.Text = width;
        }

iemand enige idee wat ik fout doe?

Zit er op het moment dat je de waardes in de textboxen wil zetten überhaupt wel een waarde in de strings?
Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat je strings leeg zijn?

ja de waardes blijven gewoon in de string zitten, daarom snap ik het neit waarom hij ze niet in de textboxen wil zetten.
Loop nu al ruim 1,5 uur te *****n met dit probleem maar kan niet vinden wat ik fout doe.
Het zal natuurlijk wel weer 1 zo een klein dingetje zijn wat ik over het hoofd zie om dit probleem op te lossen.

Weet je zeker dat de waardes in de string zitten en dat er niet bijvoorbeeld NULL in staat of ""?

kan je anders eens je volledige code plaatsen?

heb het probleem inmiddels opgelost, sorry voor late reactie.
Kon maar niet antwoord geven :mad:
hele tijd dan dat hij de pagina niet kon vinden, maar toch bedankt voor je reactie's :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan