• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van 1e tabblad kopiëren naar 2e tabblad dmv een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemonic

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje al aan het stoeien met excel maar loop nu vast.
Mijn eerste tabblad is een uitwerkingsformulier hier worden gegevens ingevuld door derden.
Nu wil ik de datum (z2:ab3),Naam (m2:v3), werkelijke tijd (r52:u52), plantijd (v52:y52) en percentage (k52:n52) in een kolom elke keer onder gemaakte gegevens kopiëren naar tabblad data.
Dit lukt mij nog wel met een macro opnemen.
Maar nu moeten ook de 9 verklaarde onderbrekingen gekopieerd worden naar een tabel in tabblad data.
En hier loop ik vast want niet alle velden worden altijd ingevuld.
De 1e verklaarde onderbreking (k21:p21), met het filiaalnr. (r21:s21) en hoelang dit duurde (T21:u21) maar ook met de datum (z2:ab3) moeten naast elkaar komen.
Daaronder de 2e verklaarde onderbreking, daar onder de 3e verklaarde onderbreking enz tm de 9e verklaarde onderbreking Maar alleen als hier iets in is ingevuld anders niet.
Dan sla ik alles daarna op en maak ik de invoer cellen op het blad uitwerking weer leeg voor de volgende uitwerking.
Wie kan mij op weg helpen om een macro te maken die de verklaarde onderbrekingen netjes onder elkaar zet als deze zijn ingevuld?Bekijk bijlage test data overdracht.xlsm

Hoi,
Welkom op dit forum:)
Beginnersfout ,als je met vba iets wil aanvangen begin dan maar met uw blad uitwerking te herwerken ZONDER samengvoegde cellen!!!En zeker als je op deze cellen vba wil laten lopen, als het gewoon gaat over de layout ten opzichte van derden maak dan een invulformulier

Hoi gast0660,
Bedankt voor je antwoord ga mij daar even wat meer in verdiepen.
Jan

Hallo,

Ik heb nu een ander tabblad gemaakt zonder samen gevoegde cellen nu zou ik graag de gegevens van rij twee dmv een macro in de blauwe tabel op het tabblad data willen hebben.
En de verklaarde onderbrekingen 1 t/m 9 dmv een macro onder elkaar in de oranje tabel op het tabblad data willen hebben.
Alleen moet de ingevulde onderbrekingen naar de oranje tabel.
Soms wordt 1 en 4 ingevuld de andere keer 1,2,4 en 7 ingevuld dit wisselt dus maar als er iets ingevuld is, wel graag met de datum (A2)
Een macro voor de blauwe tabel maken lukt mij wel maar ik loop vast op de lege cellen voor de oranje tabelBekijk bijlage test data overdracht 2.xlsm.
Is dit te doen en kan mij iemand me hier mee op weg helpen of doe ik iets verkeerd?
Jan

Maak een voorbeeld bestand zoals je het echt wil hebben. Jouw voobeeldbestanden wijken qua lay-out nogal van elkaar af. Ook schrijf je in #1
Nu wil ik de datum (z2:ab3),Naam (m2:v3), werkelijke tijd (r52:u52), plantijd (v52:y52) en percentage (k52:n52) in een kolom elke keer onder gemaakte gegevens kopiëren naar tabblad data.
Dit lukt mij nog wel met een macro opnemen.

Hiervan is niets terug te vinden.

Hallo VenA en gast0660,
Ik zal eerst eens even vertellen wat ik graag zou willen.
Wij hebben een aantal chauffeurs en we willen graag weten wat die allemaal tegen komen op route.
Blad uitwerking zegt het al is de uitwerking van een dag in dit blad staan meer vele invulcellen met al zijn formules Dit blad wordt helemaal ingevuld en wordt automatisch op naam en datum opgeslagen als archief.

De gegevens die wij het hele jaar tot de beschikking willen hebben staan op blad1
Ik heb nu de macro bijgevoegd die de gegevens Datum, naam, werkelijke tijd, plantijd en percentage in de blauwe tabel zet tabblad data door op knop 1 te drukken in blad1.
Zover gaat het, misschien niet zo als jullie dit zouden doen maar een leek als ik ben er blij mee.

Maar ik loop vast bij de oranje tabel.
Hier worden onderbrekingen ingevuld.
Bijvoorbeeld, bij klant 80 wagen in de weg dit duurde 25 minuten.
Of bij klant 75 Klant niet aanwezig dit duurde een 45 minuten.
Dit komt helaas steeds vaker voor en we willen dit inzichtelijk hebben.
Nu hebben we 9 mogelijkheden om dit in te vullen maar het gebruik hiervan wisselt sterk.
De ene dag wordt er niks ingevuld en de andere dag 3 bijvoorbeeld.
Dit zou ik graag in de oranje tabel onder elkaar willen hebben met de datum erbij die in A2 staat.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is zo niet hoor ik het wel.

Volgens gast0660 kon ik geen samengevoegde cellen gebruiken in een macro daarom VenA heb ik het nu aangepast ten opzichte van het eerste bericht.
gast0660, bedankt voor je voorbeeld maar dit is niet helemaal wat ik zoek echter kan ik dit wel voor iets anders gebruiken dus ben ik er wel blij mee.
Ik ga hier later eens mee stoeien, bedankt
Jan

Bekijk bijlage test data overdracht 2.xlsm

Hoi mne,
Het blijft mij een raadsel met je wil bereiken?
Mijn vorig vbtje doet exact wat je vroeg.
Hierbij voeg ik nog een vbtje
Waarbij deze is aangepast, datum staat nu op iedere rij als er iets wordt ingevuld
Gezien hier geen volledig bestandje te vinden is heb ik ook geen idee waarom de tabellen
Helaas deze kan ik niet terugvinden
Ik heb nu de macro bijgevoegd
En verder heb ik geen idee waarom je de chauffeurs iedere keer een lap tekst wil laten invullen op blad1 als je toch maar negen soorten onderbrekingen hebt.
En zelfs als er 1000 zijn werk dan met een combobox of listbox
Ik ken geen enkele chauffeur die graag een lap tekst invult, die hebben liever een bakkie of een broodje bal als ze tijd hebben:) en geloof mij vrij ik heb er ervaring mee

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gast0660 bedankt voor je tijd en invul formulier.
Zal je formulier iets veranderen en dan kan ik het gebruiken.
Bedankt voor de moeite.
Jan

Ik ben er nu achter wat ik moet doen.
Met een als functie binnen een macro.
Deze kijkt eerst of er gegevens ingevuld zijn zo ja dan gaan deze gegevens naar de oranje tabel.
Als er geen gegevens ingevuld zijn slaat de macro deze over.
Nu nog één schrijven kijken of me dat lukt.

Het is gelukt alles werkt goed.
Bedankt voor diegene die hier tijd in heeft gestoken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan