• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van 2 verschillende werkbladen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo,

Ik ben bezig om een prognosebestand te maken voor de salariskosten van een klant van mij.

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik ook graag het verschil tussen de begrote loonkosten en de geprognosticeerde loonkosten in beeld wil brengen.

Om het geheel wat makkelijker te maken heb ik een voorbeeld opgenomen.

De begrote loonkosten staan op tabblad 1
De geprognosticeerde loonkosten staan op tabblad 2

Ik wil graag dat de kolommen A worden samengevoegd, zodat alle medewerkers op 1 lijst staan. Het verschil wordt verklaard door het geprognosticeerde salaris af te trekken van het begrote salaris.

Door middel van verticaal zoeken o.b.v. medewerknummer kom ik een eind. Maar het gaat mis als een medewerker is begroot en deze uit dienst gaat. Deze staat dus niet meer in het prognosebestand (ik maak een dump uit onze salarisadministratie). De formule die ik heb gemaakt is gebaseerd op zoeken o.b.v. het medewerknummer in het prognosebestand. En dit medewerknummer staat dus niet meer in dit bestand. Echter wel in het begrotingsbestand. Hetzelfde heb ik als ik de formule zou baseren op het begrotingsbestand en er zou een medewerker naderhand worden aangenomen.

Kortom: ik breek mijn nek hoe dit op te lossen :-).

Let op: ik kan de gegevens van de 1e 2 tabbladen niet samenvoegen tot 1 tabblad. Ook belangrijk te vermelden is dat de rijen en kolommen waar de selecties staan vermeld niet aan elkaar gelijk zijn op beide tabbladen.

Wie helpt mij verder? zie bijlage.

Bijlagen

Hier een poging met vert.zoeken.
in tabblad 'wat ik graag wil' de groene cellen invullen en de rest gaat dan automatisch

Bijlagen

Hier een poging met vert.zoeken.
in tabblad 'wat ik graag wil' de groene cellen invullen en de rest gaat dan automatisch

Hoi :-)

Dank voor je moeite, maar dit is nog niet helemaal wat ik zoek. Ik zou ook graag zien dat de groene velden van naam medewerkers (kolom H) d.m.v. een formule worden gevuld. En dat lukt mij juist niet :-). Met bijvoorbeeld 309 FTE is dat een aardige handmatige handeling.

Wel erg bedankt voor de moeite.

Zet beide reeksen onder elkaar en met 'Advanced Filter' of 'Remove Duplicates' krijg je de unieke reeks met medewerknummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan