gegevens van andere pagina in een pagina laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jappertjeh

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hallo,

Ik wil graag twee verschillende dingen doen voor mijn website van mijn voetbalteam:

1) de gegevens van een pagina van mijn site, op een andere pagina laden. Het gaat hier om statistieken als topscorer ed. Ik wil de nummer 1 van dit lijstje op mijn homepage weergeven, vanaf de pagina statistieken. Is dat mogelijk?

2) de gegevens van een andere site op mijn pagina weergeven. Ik wil de tussenstand en uitslagen op mijn site weergeven vanaf de KNVB site, zodat ik deze zelf niet steeds hoef aan te passen. Kan dit?

Alvast bedankt!

1> Dat is mogelijk mbv de "include" functie van php
De 2e vraag kan ik niet voor je beantwoorden
Succes

Bedankt, maar hoe zorg ik er voor dat als op mijn pagina staat:

1. a
2. b
3. c

Dat op mijn homepage dan alleen de nr.1 terecht komt? Hoe include ik die nr 1 dan? Is het dan een idee om die in mijn pagina een ID mee te geven ofzo, maar hoe?

Je zou denken dat je op die andere pagina gewoon dezelfde data ophaalt als die je op de statistieken pagina gebruikt, behalve dat je maar 1 rij pakt ipv alles.

Voor nummer 2, daarvoor moet je contact opnemen met die andere site. Als die dat soort informatie beschikbaar hebben geven ze wel aan hoe je die overneemt, zo niet dan is het niet toegestaan om de informatie geautomatiseerd van hun website over te nemen.

Maar hoe include ik dan die ene rij net? Dat vraag ik me af hoe je dat in je code zet. Kun je een stukje voorbeeldcode plaatsen misschien? Alvast bedankt!

Je hebt helemaal geen include nodig, include is als je een heel bestand in een pagina wil plakken. Je moet gewoon een stukje code schrijven op dezelfde manier als je dat op de statistiek pagina gedaan hebt, behalve dat je maar 1 resultaat op haalt daar.

in principe niet. het gaat gewoon om een klein lijstje van 5 namen waarvan ik de bovenste naam op een andere pagina wil plaatsen. Is weinig werk om dat elke keer extra aan te passen maar als het zo zou kunnen..

Dan zou je wel de include kunnen gebruiken.

Hier een klein voorbeeld:

We gaan er van uit dat de top 5 in "top5.html" staat.

Inhoud: index.php:
PHP:
<html>
<head>
<title>de titel..</title>
</head>
<body>
header hier...
<?php include ("top5.php"); ?>

footer hier...
</body>

</html>

Inhoud: top5.html:
Code:
1. Piet
2. Jan
3. Klaas
4. Jantje
5. Pieter

op deze manier include ik dan toch alle 5 die namen in plaats van alleen de bovenste naam?

Zelf ook een beetje nadenken. Dan vul je toch gewoon de eerste naam in als het toch maar een 'kleine' moeite is om het te wijzigen? Zo simpel is het ;)

Als je de overige 5 namen ook zelf invult dan zou ik idd gewoon die ene naam gewoon zelf doen. Als je een systeem gaat maken om het allemaal makkelijker te maken, doe het dan gewoon goed en zet alle namen even in een database of andere vorm van opslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan