gegevens van een andere site laten mee draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchie

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Ik ben op zoek naar een html oplossing voor het binnen halen een me laten draaien van gegevens van een andere site

Voorbeeld. stel dat er op een site info staat, bv in een tabel, over de wedstrijddata van het team van mijn zoon en ik wil hier melding van maken op zijn persoonlijke site. Hoe haal ik die info binnen zodat het zichtbaar wordt op zijn site?

Alvast bedankt
Dutch

Je zou dat met Iframes kunnen doen, maar ik heb ooit ergens een veel betere geavanceerde oplossing gezien. Ik weet alleen niet meer wat dat was.

Met iframe kun je in ieder geval data weergeven van andere sites in je eigen site.

Voordeel: Simpel te integreren
Nadeel: Als de andere site veranderd van uiterlijk kan dat gevolgen hebben voor de weergave op jouw site

Laatst bewerkt:
Je zou dat met Iframes kunnen doen, maar ik heb ooit ergens een veel betere geavanceerde oplossing gezien. Met iframe kun je in ieder geval data weergeven van andere sites in je eigen site.

Hey Thnx ERROR

kijken of het werkt

gr
Dutch

Laatst bewerkt:
iFrames zijn een slecht idee, en de site die je framed zit er ook zeker niet op te wachten.

Wat wel kan is de site openen met een server-side script, en daar dan de info uit 'snijden'. Deze kan je dan met a). javascript neerdonderen, of b). direct via je ss-taal neerzetten. Optie a is net iets handiger, want anders wordt de rest van de pagina erg traag.

Over het algemeen is het niet toegestaan om data van websites af te plukken met een script en die te kopieren naar een andere plek tenzij je toestemming hebt van de eigenaar, das iets om rekening mee te houden :)

Als je wilt snijden kun je het beste een keer per dag de data van de andere site ophalen, die bewerken, en dan lokaal een kopie opslaan. Waarschijnlijk zit die andere site er namelijk niet op te wachten dat jij al hun bandbreedte opmaakt door voor alle bezoekers aan jouw site die van hun aan te roepen.

iFrames zijn een slecht idee, en de site die je framed zit er ook zeker niet op te wachten.

Wat wel kan is de site openen met een server-side script, en daar dan de info uit 'snijden'. Deze kan je dan met a). javascript neerdonderen, of b). direct via je ss-taal neerzetten. Optie a is net iets handiger, want anders wordt de rest van de pagina erg traag.

:thumb: top idee ook even proberen
tnx

Over het algemeen is het niet toegestaan om data van websites af te plukken met een script en die te kopieren naar een andere plek tenzij je toestemming hebt van de eigenaar, das iets om rekening mee te houden :)

Als je wilt snijden kun je het beste een keer per dag de data van de andere site ophalen, die bewerken, en dan lokaal een kopie opslaan. Waarschijnlijk zit die andere site er namelijk niet op te wachten dat jij al hun bandbreedte opmaakt door voor alle bezoekers aan jouw site die van hun aan te roepen.

Bedankt voor de info maar er was al toestemming
en ja ik ken de consequenties

Bedankt

Ik weet dat het met php kan dat je gegevens uit bijv een tabel haal met dat id alleen hoe het moet, moet je me niet vragen XD

Oude topics mogen met rust geladen worden, deze zijn niet actueel meer.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan