gegevens van een formulier in 2 tabellen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
hoi ik heb een formulier waar ik bepaalde gegevens zowel in tabel 1 als tabel 2 wil bewaren met een wizard lukt het men niet
dit moet waarschijnlijk met vba gedaan worden kan iemand mij helpen ?

Je geeft wel erg weinig informatie; zijn de twee formulieren allebei onafhankelijk? Is één van de formulieren gebonden? Is een formulier een subformulier op het andere formulier? Bedoel je bepaalde velden van één record of bepaalde records?

hoi octafish

het is één form met een subform en zou zowel van het form als van het sub fomuliet gegevens in Tabel1 als tabel2 willen opslaan zoals de naam; datum op het form als de beoordelingen(meerdere) op het sub form. s dat mogelijk het formulier is nu afhankelijk enkel van tabel1 en word dus enkel daar alles ingevuld .

Nog steeds niet genoeg :). Is het subformulier gekoppeld aan het hoofdformulier? Zo ja, waarom dan überhaupt gegevens overnemen? De koppeling zorgt daar toch al voor? En de laatste opmerking is al helemaal verwarrend:
... datum op het form als de beoordelingen(meerdere) op het sub form.

hoi octafish

wel het zit zo de data base moet een opvolging worden om beoordelingen op te volgen en uit te voeren dus vb we vullen een form in en slaan dit op maar als ik dit later aanpas dan zijn de oorspronkelijke gegevens van de 1ste ingave ook aangepast en kan ik deze niet gebruiken om een maand overzicht te maken met de originele waarde

zal proberen en vb te maken

hier een vb de naam1 naam2 datum en beoordeling zouden zowel in tabel1 als tabel2 moeten opgeslagen worden, zodat de gegevens in tabel2 niet aangepast worden wanneer
ik een formulier aanpassen maak op de gegevens van tabel 1
Bekijk bijlage voorbeeld.rar

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld zonder data is niet echt handig, want nu zie ik nog niet wat je eigenlijk bedoelt. En op basis van je verhaal denk ik: nergens voor nodig jouw constructie, want je beoordelingen zijn dan inderdaad gerelateerd aan de eerste tabel. Dus met een één-op-veel koppeling. Zie het als een bestelling (hoofdtabel) met bestelregels voor een bestelling (beoordelingsrecords).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan