• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van een invulform via vba in een tabel zetten en bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocknroadie

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
184
ik heb voor het ingeven van de gegevens die in een tabel moeten komen te staan een formulier gemaakt.

het is de bedoeling dus dat wanneer je op save klikt, de gegevens uit het formulier in de tabel opgeslagen worden op een nieuwe lijn....

hoe kan ik via vba gegevens gaan opslaan op een nieuwe lijn in mijn tabel?

alvast bedankt!

Bekijk bijlage venuelijstvba.xlsm
 
Bv.
Code:
cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1).resize(,[COLOR=#ff0000]3[/COLOR]) = array([COLOR=#ff0000]textbox1.value,textbox2.value,textbox3.value[/COLOR])

resize(,3) voor 3 textboxen.
resize(,10) voor 10 textboxen of wat dan ook.
 
Harry,

danku voor de tip, ik ben er heel de avond mee aan de slag geweest en ik heb nu door hoe dit werkt. Het nadeel aan deze manier is dat als ik ooit een kolom zou toevoegen IN de tabel, ik ook de code moet veranderen.

is er nog een andere manier om gegevens in een tabel te kunnen opslaan zonder dat risico te lopen?

alvast bedankt

Marc
 
Van het een komt het ander natuurlijk.
Je zal de code toch moeten onderhouden/bijwerken.
Als je een kolom toevoegt zal er ook een object in je Userform moeten worden toegevoegd.

Of je moet zonder objectnamen gaan werken voor je objecten en alles in een array plaatsen en wegschrijven.
 
Harry,

gelijk heb je! daar had ik nog niet bij stil gestaan!


danku voor de wijze les!

alweer een probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan