Gegevens van Excel in een Word document plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Berichten
680
Hoe ken gegevens van een excelblad in een word document zetten.
Bijgevoegd een voorbeeld
 

Bijlagen

Om te beginnen: de layout van je testdocumentje is heel ongelukkig. Maar dat staat de oplossing van je probleem gelukkig niet echt in de weg, want de layout is simpel aan te passen. Om te beginnen: vermijd lege rijen in een databestand. Nu begin je bijvoorbeeld met 2 lege rijen. Nergens voor nodig, dus weghalen! Daarnaast heb je onder de (huidige) rij 3 ook een lege rij staan. Die moet écht weg, want die belemmert de juiste werking van het proces. In het bestand heb je dan verder vanaf rij 7 t/m rij 17 lege rijen staan, maar ik vermoed dat je daarmee wilt aangeven dat er meerdere records zijn. Maar ook hier geldt: géén lege rijen in je databestand!

Als je gegevensbestand in orde is, kun je in Word met <Afdruk samenvoegen> een samenvoegdocument maken dat je koppelt aan je Excel bestand, en dat je geheel naar eigen inzichten kunt opstellen. Wil je staand? Prima. Wil je liggend? Ook geen probleem :).
Vanuit de koppeling voeg je dan de velden in uit het Excel bestand, en met <Samen naar nieuw document> krijg je dan het eindresultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan