• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van invulsheets kopiëren naar een verzamelsheet m.b.v. een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Purrel

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Goedemiddag mensen, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik ben op zoek naar een macro waarbij ik gegevens van meerdere dezelfde invulsheets kan kopiëren naar een verzamelsheet. Aangezien het om een groot aantal invulsheets gaat, zou me dat enorm veel werk schelen.
Ik heb een voorbeeld van een invul- en verzamelsheet toegevoegd.
De geel gearceerde velden op de invulsheet moeten naar de verzamelsheet, waarbij het van belang is dat elke verrichting op een nieuwe regel komt en het aantal achter die verrichting alleen bij de periode moet staan die is ingegeven in het invulbestand.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel en dat iemand me kan helpen of een zetje in de juiste richting kan geven.

Bijlagen

Waarom kun je niet in de verzamelstaat werken met een invulscherm (userform)?
Heb je maar een bestand nodig en véél minder foutgevoelig.

Cobbe

Omdat ik niet degene ben die de invulsheet gaat invullen. Dat gaan allerlei mensen binnen de organisatie doen.

Beste Purrel,

Er is voor jouw vraag een prachtige voorziening in Excel. D.w.z. ik ken deze tot en met versie 2003. Of die ook in 2007 zit weet ik niet.
Het werkt alsvolgt:
met behulp van een invoeg toepassing die Wizard Sjablonen heet, kun je een aantal velden uit een formulier koppelen aan een tweede sheet, waarin die velden als database velden zijn opgenomen. Iedere keer als je een nieuw werkblad dat gebaseerd is op deze sjabloon opslaat, wordt er een nieuwe regel aan de database sheet toegevoegd.
Als je een bestaande sheet op basis van deze sjabloon opent, muteert en weer opslaat, vraagt de macro of je de bestaande gegevens wil bij werken of dat je een nieuwe regel wil aanmaken in de database.

Om dit te kunnen gebruiken, moet je bij de versie van Excel van 2003 in het menu extra, bij invoegtoepassingen zorgen dat de wizard Sjablonen is geinstalleerd zodat je die kan kiezen. Verder wijst het zich denk ik vanzelf.

Ik weet niet of deze mogelijkheid ook in 200 7 zit.

Succes.
Phons

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan