• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van meerdere sheets op voorblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heemskerkb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jul 2013
Hallo,

Ik gebruik Excel voor projectmanagement. Ik heb per project een sheet, waarin ik het projectverloop en de planning bij houd.

Nu heb ik een voorsheet gemaakt met de algemene projectinfo. Deze kopieert automatisch een aantal cellen van de verschillende bladen, zoals de project titels en de actuele status (die ik per blad in een vaste cel in vul). Zo is in een oogopslag de laatste status te zien.

Nu heb ik per project een to do lijst die uit meerdere cellen bestaat. (f3:f16) Mijn vraag was of het mogelijk is dit ook automatisch op het voorblad over te nemen.

Ik heb voor de andere gegevens (omdat het enkele cellen waren) gewoon de cel op het voorblad aangeklikt en vervolgens = en dan de cel van het project aangeklikt. Maar kan dit ook met meerdere cellen tegelijk? Zoals f3:f16, of moet dit stuk voor stuk? Want dat zou heel veel werk zijn.

Heel erg bedankt.

zou je misschien een klein voorbeeldje kunnen posten?

Excuus hierbij een voorbeeld.

Ik heb hierbij ingesteld dat de projectnamen op de overzicht sheet automatisch worden ingevuld als je deze in de projectsheets aanpast.

Maar op de overzicht sheet zou ik graag willen dat de To Do list (E:F) ook automatisch ingevuld wordt als je de to do lists van de project sheets (F:G) invult. Ik kan dit celletje voor celletje overnemen. Maar er moet een makkelijkere manier zijn om alles in 1 keer over te nemen.

Hoop dat het wat duidelijker is

Bekijk bijlage Projectenvoorbeeld.xls

Laatst bewerkt:
je kan het er toch opzetten voor 1e cel, F6 in dit geval en dan die cel kopieren naar beneden, dan past de formule zich toch vanzelf aan naar F7 F8 etc, of is dit niet wat je bedoelt

Hoi,

Wat stom dat ik dat niet geprobeerd heb. Het is inmiddels gelukt.
Bedankt!

Alleen krijg ik nu allemaal nullen bij vakken die vooralsnog leeg zijn. Is hier wat aan te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan